  • 1. Data: 2005-08-03 16:39:03
    Temat: sole trader w UK zamiast dzialalnosci gospodarczej w Polsce
    Od: Seweryn Niemiec <s...@m...REMOVE.szczecin.pl>

    Czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniami na temat prowadzenia
    jednoosobowej działalności gospodarczej w Wielkiej Brytanii, która
    świadczy swoje usługi na terenie Polski? Chodzi mi głównie o różne
    problemy formalne i podatkowe (szczególnie VAT).

    Z grubsza wiem jaka jest teoria na ten temat (głównie z serwisu
    http://www.businesslink.gov.uk, który polecam), ale praktyka, jak to
    często bywa, może okazać się inna.

    Czy w praktyce jest z tym dużo papierkowej roboty w UK i ile z tego
    można załatwić drogą pocztową lub on-line (z tego co ja widzę, to chyba
    wszystko poza rejestracją)?

    W jaki sposób najlepiej (najtaniej) realizować płatności podatkowe i NI?

    Czy w ogóle opłaca się być VAT'owcem jeśli chce się świadczyć proste
    usługi informatyczne (na pewno nie przekroczę 60,000 GBP wpływów :) ?

    No i jak to jest z tym VAT'em? Jak to będzie wyglądało w Polsce i UK?

    Powiem szczerze, że chciałbym po prostu zmniejszyć sobie obciążenia
    podatkowe, szczególnie ZUS, który płacę dwa razy i kompletnie nic z tego
    nie mam (a składka ciągle rośnie).

    Pozdrawiam,
    Seweryn Niemiec