  • 1. Data: 2004-01-23 15:59:47
    Temat: spadkobierca spadkobiercy
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    W czasie trwania sprawy (nr 1) o spadek zmarł jedyny spadkobierca.
    Spadek po nim odziedziczył jego spadkobierca (sprawa nr 2). Sprawa nr 2
    zakończyła się wcześniej niż sprawa nr 1. Obecnie ma zapaść wyrok w
    sprawie nr 1. Jak zostanie naliczony podatek od spadku?
    Z góry dziękuję za informację,
    Piotr

  • 2. Data: 2004-01-23 16:54:38
    Temat: Re: spadkobierca spadkobiercy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Piotr Fonon wrote:

    >+ Witam!

    A ja zastrzegam że prawnikiem nie jestem :)

    >+ W czasie trwania sprawy (nr 1) o spadek zmarł jedyny spadkobierca.
    >+ Spadek po nim odziedziczył jego spadkobierca (sprawa nr 2).

    Spadek stanowią zarówno majątek jak i długi, a tym podatkowe.

    >+ Sprawa nr 2
    >+ zakończyła się wcześniej niż sprawa nr 1. Obecnie ma zapaść wyrok
    >+ w sprawie nr 1.

    AFAIK nie wyrok, a decyzja lub orzeczenie :)

    >+ Jak zostanie naliczony podatek od spadku?

    IMHO - "normalnie". Od spadku nr 1 podatek który *zapłaciłby*
    spadkobierca nr 1, od tego co zostało - podatek który musi
    zapłacić spadkobierca numer 2. Wszystko zapłacić musi spadkobierca
    numer 2...
    Jakby spadkobierca nr 1 to wcześniej wiedział (że umrze)
    to mógłby zrzec się spadku :], byłoby "taniej"...
    Tak jak jest - będą dwa podatki, jak na mój rozum.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-24 11:55:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > numer 2...
    > Jakby spadkobierca nr 1 to wcześniej wiedział (że umrze)
    > to mógłby zrzec się spadku :], byłoby "taniej"...

    Odrzucic....
    Zrzec sie mogl gdy wiedzial ze "spadkodawca umrze".

    Wlasciwie tonapisales ale moze dobitniej.
    Sadkobierca 1 NABYL spadek z chila jego otwarcia, a orzeczenia ma
    STWIERDZIC stan faktyczny, tak ze to, ze umarl nic
    nie zmienia, jesli chodzi o "dziedziczenie"

    > Tak jak jest - będą dwa podatki, jak na mój rozum.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Na rozum tak.. ale wiesz jak tojest z rozumem w sprawach podatkowych..

    Boguslaw