  • 1. Data: 2004-01-23 15:38:48
    Temat: Częściowe odliczenie faktury
    Od: "EP" <e...@N...pl>

    Witam

    Mam następujący problem: przeprowadzałem remont w swoim mieszkaniu i kwota
    umówiona z firmą remontującą to x.
    Po rozliczeniu otrzymałem fakturę na kwotę x + y (firma próbuje mnie naciąć
    dodatkowo na kwotę y) - kwota x figuruje na fakturze jako zaliczka.
    Sprawa o kwotę y prawdopodobnie skończy się w sądzie.
    Mam takie pytanie: czy bazując na tej fakturze (której nie podpisałem, bo
    nie uznaję kwoty y) mogę odliczyć kwotę x, co do której żadna ze stron nie
    rości pretensji ?

    Dzięki z góry za info.

    Pzdr
    EP

  • 2. Data: 2004-01-24 12:12:52
    Temat: Re: Częściowe odliczenie faktury
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    EP wrote:

> [...]
    > nie uznaję kwoty y) mogę odliczyć kwotę x, co do której żadna ze stron nie

    chyba nie....

    Z tego co zrozumialem to jest faktura ca cos, co ma (wg wystawcy)
    cene x+y, i napisano ze zaplacono juz x i jescze pozostalo do zaplaty y...

    A pan chce odliczyc cene mniejsza nizna fakturze..
    ale ja tulko tak sobie glosno mysle.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-24 23:28:47
    Od: "EP" <e...@N...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cene x+y, i napisano ze zaplacono juz x i jescze pozostalo do zaplaty y...
    >
    > A pan chce odliczyc cene mniejsza nizna fakturze..

    Nie chcę odliczać nic ponad kwotę x, ponieważ kwota y w ogóle nie była
    ustalana podczas prac.
    Nie mogłem też podpisać faktury całościowo, ponieważ wtedy zaakceptowałym
    fakturę nie przedstawiającą prawdziwego stanu.
    Pytanie jest takie, czy mogę w ogóle z niepodpisanej przeze mnie faktury
    odpisać tylko i wyłącznie kwotę x.

    Pzdr
    Emil

  • 4. Data: 2004-01-25 01:24:20
    Od: "Michał Rozmarynowicz" <r...@g...pl>

    Nie widzę problemu. Podpis na fakturze ma podwójne znaczenie: po pierwsze
    (cywilnoprawne) w zasadzie uznaje widniejącą na fakturze należność; po
    drugie (podatkowe), oświadcza, że podpisujący się ma prawo otrzymywać
    faktury VAT (to drugie to absurd autorstwa oczywiście Witolda
    Modzelewskiego).
    W przypadku faktury prywatnej za remont podpis odbiorcy w ogóle nie jest
    potrzebny z punktu widzenia prawa podatkowego, bo nie chodzi o odliczenie
    VAT-u. Może Pan sobie odliczyć, ile chce, byle się Pan zmieścił w limicie
    ulgi remontowej.

    Michał Rozmarynowicz

  • 5. Data: 2004-01-25 23:52:15
    Od: "EP" <e...@N...pl>

    Użytkownik "Michał Rozmarynowicz" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:buv5s3$nlu$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > VAT-u. Może Pan sobie odliczyć, ile chce, byle się Pan zmieścił w limicie

    Dziękuję bardzo za informacje.
    Mam jeszcze 2 pytania:
    1. Czy przy odliczaniu może stanowić problem fakt, iż jestem jedynie w
    posiadaniu kopii kserograficznej wystawionej faktury (oryginał i kopię
    odesłałem firmie z żądaniem wystawienia prawidłowej faktury) ?
    2. Czy jest jakaś ustawa, na którą mógłbym się powołać w przypadku
    ewentualnych problemów z Urzędem Skarbowym ?

    Pzdr
    EP

  • 6. Data: 2004-01-26 06:59:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, EP wrote:
    [...]
    >+ 1. Czy przy odliczaniu może stanowić problem fakt, iż jestem jedynie w
    >+ posiadaniu kopii kserograficznej wystawionej faktury (oryginał i kopię
    >+ odesłałem firmie z żądaniem wystawienia prawidłowej faktury) ?

    Czekaj waść. Nie piszesz najważniejszych rzeczy :> i pytasz na
    grupie. Wrr... !
    Przecież ty NIE MASZ oryginału faktury i tyle.
    Z twojego poprzedniego posta można było podejrzewać że MASZ
    fakturę tylko nie zapłaciłeś całej kwoty !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-26 08:58:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Z twojego poprzedniego posta można było podejrzewać że MASZ
    > fakturę tylko nie zapłaciłeś całej kwoty !

    No wlasnie dlatego mialem watpliwosci, bo podpisujac fakture cos czlowiek
    stwierdza - prawda ?
    A skoro kwestionuje fakture to na jakiej podstawie chce odliczyc ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-26 09:13:22
    Od: "EP" <e...@N...pl>

    > No wlasnie dlatego mialem watpliwosci, bo podpisujac fakture cos czlowiek
    > stwierdza - prawda ?
    > A skoro kwestionuje fakture to na jakiej podstawie chce odliczyc ?

    Problem w tym, że kwestionuję jedną pozycję na fakturze (kwotę y), a
    przecież nie mam obowiązku odpisywać całej kwoty z faktury.
    Z maila p. Michała Rozmarynowicza wynika, że brak podpisu nie jest
    problemem...
    Jeśli chodzi o faktury, to kserokopia jest potwierdzona za zgodność z
    oryginałem przez radcę prawnego (nie wiem, jak to może być traktowane przez
    US)

    Pzdr,
    EP

  • 9. Data: 2004-01-26 09:20:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, bosz wrote:

> [...]
    [...]
    >+ No wlasnie dlatego mialem watpliwosci, bo podpisujac fakture cos czlowiek

    Ale to jest nieistotne: na początek ON NIE MA FAKTURY !
    W myśl polskiego prawa kserokopia (bez "oryginalnego podpisu wystawcy"
    o ile jest wymagany) jest niczym.

    >+ A skoro kwestionuje fakture to na jakiej podstawie chce odliczyc ?

    Mi się wydawało że on tylko jedną pozycję (kwotę mianowicie)
    kwestionował :), w tym zakresie nie miałem zdania i siedziałem
    AFAIR cicho :)
    Ale skoro NIE MA faktury (w ogóle) - to nie ma o czym pisać.
    IMHO :)

    Znaczy: ja się czepiam zupełnie innej przyczyny !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-01-26 10:02:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, EP wrote:
    [...]
    >+ Jeśli chodzi o faktury, to kserokopia jest potwierdzona za zgodność z
    >+ oryginałem przez radcę prawnego

    Nie wiem co to za instytucja wg twojej interpretacji - bo "radca
    prawny" to zazwyczaj pracownik danej instytucji, czyli jako
    np. świadek nadaje się tak sobie.
    Jeśli poświadczona u notariusz to może jako dowód do sprawy
    cywilnej (że była) się nadaje. Ale:

    >+ (nie wiem, jak to może być traktowane przez US)

    ...z p. widzenia podatku VAT liczą się tylko i wyłącznie
    ORYGINAŁY - mogą być zastąpione wyłącznie przez duplikat.
    Ponieważ przepis wymaga "faktury VAT" - no to IMHO
    w tym momencie liczy się definicja z ustawy o VAT, czyli
    po polsku mówiąc: sądzę że nie masz faktury.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)