    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadkobierca spadkobiercy
    Date: Fri, 23 Jan 2004 17:54:38 +0100

    On Fri, 23 Jan 2004, Piotr Fonon wrote:

    >+ Witam!

    A ja zastrzegam że prawnikiem nie jestem :)

    >+ W czasie trwania sprawy (nr 1) o spadek zmarł jedyny spadkobierca.
    >+ Spadek po nim odziedziczył jego spadkobierca (sprawa nr 2).

    Spadek stanowią zarówno majątek jak i długi, a tym podatkowe.

    >+ Sprawa nr 2
    >+ zakończyła się wcześniej niż sprawa nr 1. Obecnie ma zapaść wyrok
    >+ w sprawie nr 1.

    AFAIK nie wyrok, a decyzja lub orzeczenie :)

    >+ Jak zostanie naliczony podatek od spadku?

    IMHO - "normalnie". Od spadku nr 1 podatek który *zapłaciłby*
    spadkobierca nr 1, od tego co zostało - podatek który musi
    zapłacić spadkobierca numer 2. Wszystko zapłacić musi spadkobierca
    numer 2...
    Jakby spadkobierca nr 1 to wcześniej wiedział (że umrze)
    to mógłby zrzec się spadku :], byłoby "taniej"...
    Tak jak jest - będą dwa podatki, jak na mój rozum.

    pozdrowienia, Gotfryd