  • 1. Data: 2007-01-17 05:02:03
    Temat: spółka osobowa - działalnośc wykonywana osobiście
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam
    Mój brat razem z kolegą planują założyc spółkę osobową (cywilną lub jawną)
    której przedmiotem działalnosci będzie szeroko rozumiana działalnosc doradcza,
    konsultingowa, zarządcza itp. na rzecz podmiotow gospodarczych, a wiec
    działalnosc ktora podpada pod art.13 pkt 9 updof - działalnosc wykonywana
    osobiscie. Jak wiadomo przychody z tej dzialalnosci nie sa kwalifikowane jako
    przychody z dzialalnosci gospodarczej pozarolniczej. Brat razem z kolega chca
    jak najbardziej uprawiac taką dzialalnosc tyle ze w formie spolki osobowej.
    Pytanie: czy uprawianie takiej dzialalnosci w formie spolki pozwoli na
    opodatkowanie wedlug zasad opodatkowania pozarolniczej dzialalnosci
    gospodarczej czy jednak urząd skarbowy uzna to za dzialalnosc wykonywana
    osobiscie (art.13 pkt 9 updof) i to ze to spolka osobowa to nie ma to zadnego
    znaczenia. Dziekuje za odpowiedzi.
    pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2007-01-18 21:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jan 2007, a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > osobiscie (art.13 pkt 9 updof) i to ze to spolka osobowa to nie ma to zadnego

    IMO nie ma znaczenia.
    Opodatkowane są dochody osób fizycznych, nie spółki :(

    "papierkologia" prowadzona w S.C. służy tylko do określenia przychodów
    (i kosztów) z danego źródla - ale *przez podatnika*.
    Tłumacząc w oparciu o zeszłoroczne przepisy :) - podatku nie płaci się
    w oparciu o wyniki KPiR, a o wyniki z PIT-5.
    To że dane z (podsumowania) KPiR (być może kilku!) są (a raczej były)
    podstawą wypełnienia PIT-5 to już szczegół :)

    pzdr, Gotfryd