  • 1. Data: 2002-09-19 08:41:25
    Temat: sprzedaż ŚT - co na fakturze
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam po raz drugi

    sprzedałem auto, które było ŚT - mam wystawić fakturę - ale na co? Nie mam
    wpisane w zakresie działalności handel samochodami (ale chyba ma po prostu
    handel - to wymaga sprawdzenia) - czy to może być jakiś problem? czy jaj nie
    mam handlu to nie mogę go sprzedać (wystawić faktury)? czy ktoś miał już
    taką sytuację i może opisać jak to zrobił?

    ---------------mój poprzedni post

    > Witam
    >
    > chcę sprzedać auto osobowe, które jest ŚT w mojej firmie (DG, KPiR, VAT),
    > kupując nie byłem VATowcem (dokładnie to jak je kupowałem to nie miałem
    > firmy a po jej złożeniu (zwoln. z VAT'u) wciągnąłem auto na ŚT)
    >
    > aby było ciekawiej auto jest w Autosystemie (metoda argentyńska)

    ---------- i odpowiedź kolegi Karola

    Mozliwosci sa min. dwie:
    1. Umowa sprzedazy + faktura na cene na jaka sie dogadacie + cesja umowy z
    AS. Oczywiscie ma to byc ta "nizsza" cena, czyli po odliczeniu tego co
    kupujacy bedzie musial zaplacic do
    > wątpliwość: stawka
    VAT 0%(a może nie podl.) bo jak kupowałem to nie odliczyłem?
    2. Umowa sprzedaży + faktura na rzeczywista kwotę za jaka sprzedajesz. Ale
    wtedy Ty dalej spłacasz samochód w AS.

    Ze względu na PDOF korzystniejsze jest rozwiązanie nr 1.

    Karol

    pzdr
    mwi