  • 1. Data: 2008-10-30 21:32:17
    Temat: sprzedaż - kasa??
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Witam

    Mam taką oto zagwozdkę. Czy sprzedając sprzęt komputerowy do którego
    przypuszczam że jest dodane oprogramowanie (sterownik) muszę je wbijać
    na kasę? Oprogramowanie normalnie się wbija na kasę. Ale czy w tym
    przypadku postąpić tak samo? Pytam bo nie posiadam jeszcze kasy
    fiskalnej i nie bardzo mam ochotę wydawać na nią pieniądze w tym
    momencie. Ewentualnie czy jest jakiś sposób aby to obejść? Może wpłaty
    dokonywane na konto przez klientów?

    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2008-10-31 16:29:09
    Temat: Re: sprzedaż - kasa??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Oct 2008, KK wrote:

> [...]
    > kasę? Oprogramowanie normalnie się wbija na kasę. Ale czy w tym przypadku

    To nie tak.

    > Pytam bo nie posiadam jeszcze kasy fiskalnej i nie bardzo
    > mam ochotę wydawać na nią pieniądze

    Sprzedaż oprogramowania wcale nie jest objęta obowiązkiem kasy
    fiskalnej.
    Owym obowiązkiem jest objęta sprzedaż NAGRANEGO NOŚNIKA.

    > w tym momencie. Ewentualnie czy jest
    > jakiś sposób aby to obejść?

    Drivery do ściągnięcia via net z ulotką wyjaśniającą co, jak
    i dlaczego (w archiwach grupy znajdziesz dokładne namiary na
    przepis) oraz *koniecznie* gotową petycją do podpisania i posłania
    komisji posła Palikota :P

    > Może wpłaty dokonywane na konto przez klientów?

    "Nie działa".
    To zwolnienie ("przez konto") nie dotyczy sprzedazy akcyzowej
    (np. paliw silnikowych), metali szlachetnych czy nośników :|
    Weź rozporządzenie i przeczytaj. Powoli i dokładnie.

    Aby nie być posądzonym o "obchodzenie przepisu" IMVHO można
    NIE sprzedawać nośników (również nie nagranych!), ale świadczyć
    usługę nagrywania drivera na nośnik klienta :|
    (za 5 groszy, aby ewidentnie wystąpił VAT w wysokości 1 grosz,
    dla okrągłego liczenia można wybrać wersję 10 groszy brutto).

    I też dawać petycję ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-01 13:59:24
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > (za 5 groszy, aby ewidentnie wystąpił VAT w wysokości 1 grosz,
    > dla okrągłego liczenia można wybrać wersję 10 groszy brutto).

    Jakbyś był łaskaw podrzucić mi te linki bo nie mogę znaleźć.

    pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2008-11-01 19:52:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Nov 2008, KK wrote:

    > Jakbyś był łaskaw podrzucić mi te linki bo nie mogę znaleźć.

    "Niemożliwe".
    Nie, nie żartuję :]
    Zakładam, że tych 4000 postów z archiwum przejrzałeś?
    (też NIE ŻARTUJĘ i sugeruję nie próbować wysyłać mnie na drzewo,
    bo kiedy zaczynałem to sam tak właśnie zrobiłem).
    "oficjalne nieurzędowe" wydania wszelkich aktów prawnych są tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    ...ale tam są PDFy różnej jakości, nie lubię, bo zdarzało mi się
    np. tak że w tekście były ukryte poprawki - skutek taki że
    na ekranie wyglądało dobrze, ale szukanie tekstu nie działało.

    Wolę HTMLe.
    No to patrzymy.
    Gofin:
    http://www.przepisy.gofin.pl/
    ..i tu na przykład rzeczone rozporządzenie o kasach fiskalnych:
    ..kodeksy i podatki na "nieruchomości":
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ..akty na podatki.pl (wymaga darmowej rejestracji):
    http://podatki.pl/akty/
    ..i kilkadziesiąt innych miejsc.

    Zwyczajnie NIE WIERZĘ że nie umiesz znaleźć.
    Nie chce Ci się i jelenia szukasz :P

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-01 20:01:22
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > http://podatki.pl/akty/
    > ..i kilkadziesiąt innych miejsc.
    >
    > Zwyczajnie NIE WIERZĘ że nie umiesz znaleźć.

    Chodziło mi o link do topika o którym wspomniałeś w poprzednim poście i
    do tej petycji.

    Pozdrawiam
    KK

  • 6. Data: 2008-11-03 09:39:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Nov 2008, KK wrote:

    > Chodziło mi o link do topika o którym wspomniałeś w poprzednim poście

    "Drivery do ściągnięcia via net"?
    Nie, to nie link, to była sugestia jak *można* rozwiązać problem
    niesprzedawania nagranego nośnika :)
    "Przepis" dotyczył nie "przepisu na ulotkę", lecz *przepis określający
    obowiązek kasy*.
    Przykładowe dyskusje na ten temat:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/644eb82f4898a202/92098812e61b5eb
    6
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/a194e1b456b3a1a8/96ed3b8b2dc78cf
    9
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/1dceefbbe0012a9a/b123878e0038d7e
    1
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/80c69f8bbce7e5ba/e90e5096462bc94
    5
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/f8dab250575fc2bc/c1735dfe1841ba3
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/b9ac6b09384ff9cd/519e3f0f612d640
    ...ale fakt, o ile sam przepis jest wspomniany np. tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/1daacbb796a36aab/3b503e34839b0a4
    6
    (mój post z 4.IX 22:56) to w innym kontekście.

    > i do tej petycji.

    Też nie "link", tylko sugestia żeby wcisnąć klientom - gotowca
    nie ma, "zrób sobie sam" :D, może zaatakowana komisja raczy
    dopisać zwolnienie.

    pzdr, Gotfryd