  • 1. Data: 2004-07-03 10:19:01
    Temat: sprzedaż komisowa a podatek od czynności cyw-prawnych
    Od: "Szauek" <l...@w...pl>

    Witam!
    Kupilem z komisu towar uzywany - na fakturze jest stawka VAT - zw. jako ze
    komis kupil ten sprzet od czlowieka z ulicy prawdopodobnie na podstawie
    umowy kupna-sprzedazy
    Sprzedalem ten towar dalej z taka sama stawka (zw), po konsultacji ze
    znajomym doradca (niby taki znany w Olsztynie ale powoli trace do niego
    zaufanie)
    Po kilku godzinach znajomy doradca dzwoni do mnie i mowi, zebym sie
    dowiedzial (heh, doradca:) czy przypadkiem nie trzeba sporzadzic PCC bo
    faktury fakturami... a zycie zyciem.
    Choc nie zawarlismy ze sprzedawca formalnie umowy kupna-sprzedazy to mimo to
    zostala ona zawarta.
    Wydaje mi sie to niezbyt logiczne. rozumiem sytuacje gdy sprzedajacy nie
    moze wystawic FV, ale w tym przypadku mam spore watpliwosci
    Co Wy na to? Trzeba wypelnic PCC czy nie...?
    Lukasz

  • 2. Data: 2004-07-03 14:33:04
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Szauek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprzedalem ten towar dalej z taka sama stawka (zw), po konsultacji ze
    > znajomym doradca (niby taki znany w Olsztynie ale powoli trace do niego

    dlaczego zw.? Nie pamietam, ale kiedyś chyba było tak, że samemu trzebo go
    było poużywać przez 6 m-cy. KOłacze mi się po głowie nawet jakiś proces w
    sprawie co znaczy słowo "używać".

> [...]
    > faktury fakturami... a zycie zyciem.
    > Choc nie zawarlismy ze sprzedawca formalnie umowy kupna-sprzedazy to mimo

    NO to ja nic nie rozumiem. Wysiadam

  • 3. Data: 2004-07-03 15:47:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jul 2004, Tomasz Pietrzak wrote:

> [...]
    >+ > umowy kupna-sprzedazy
    >+ > Sprzedalem ten towar dalej z taka sama stawka (zw)
    [...]
    >+ dlaczego zw.? Nie pamietam, ale kiedyś chyba było tak, że samemu trzebo go
    >+ było poużywać przez 6 m-cy. KOłacze mi się po głowie nawet jakiś proces w
    >+ sprawie co znaczy słowo "używać".

    Ależ to zależy czym był ów "towar" u Szauka: czy ma na myśli "towar
    w rozumieniu ustawy o PTU" czy "towar w rozumieniu ustawy o PDoOF".
    Jeśli to drugie to NIE chodzi o ST :)

> [...]
    >+ > faktury fakturami... a zycie zyciem.
    >+ > Choc nie zawarlismy ze sprzedawca formalnie umowy kupna-sprzedazy

    Ja też. Nie rozumiem jak wystawca faktury może twierdzić że
    nie dokonał sprzedaży - wystawił fałszywy dokument czy co ? :]

    >+ > Wydaje mi sie to niezbyt logiczne. rozumiem sytuacje gdy sprzedajacy nie
    >+ > moze wystawic FV, ale w tym przypadku mam spore watpliwosci
    >+ > Co Wy na to? Trzeba wypelnic PCC czy nie...?

    A, to wyjątkowo jasne pytanie: za wyjątkiem ostatnich zmian dotyczących
    nieruchomości wprowadzonych wraz z nową ustawą o VAT z zasady jeśli
    transakcja "podlega pod ustawę o VAT" (czyli np. jest zwolniona !)
    to PCC się nie płaci ! Była faktura -> nie ma PCC...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)