  • 1. Data: 2002-01-17 07:06:47
    Temat: sprzedaż materiałów
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Firma zakupiła materiały budowlane (nie odliczyła VAT), nie zostały
    wykorzystane i znalazł się chętny by je kupić. Jak udokumentować taką
    sprzedaż - faktura ze stawką zw., rachunek? nota obciążeniowa?
    Orko błagam o pomoc

    --

    Magdip

  • 2. Data: 2002-01-17 08:11:31
    Temat: Re: sprzedaż materiałów
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykorzystane i znalazł się chętny by je kupić. Jak udokumentować taką
    > sprzedaż - faktura ze stawką zw., rachunek? nota obciążeniowa?

    Witam
    Jeżeli twoja firma jest płatnikiem vat, to dokonując odsprzedaży materiałów
    musi wystawić fakturę z odpowiednią stawką podatku (w przypadku materiałów
    budowlanych 7% - pamiętaj wtedy o SWW). Nie skorzystaliście z prawa odliczenia
    vat-u od zakupu tych materiałów - jeśli zakupu dokonaliście w grudniu lub
    styczniu - możecie jeszcze to odliczyć, jeśli wcześniej - to przepadło.
    Pozdrawiam Aneta.

  • 3. Data: 2002-01-17 09:26:34
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    d...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    <3...@n...onet.pl>...

> [...]
    >vat-u od zakupu tych materiałów - jeśli zakupu dokonaliście w grudniu lub
    >styczniu - możecie jeszcze to odliczyć, jeśli wcześniej - to przepadło.

    nie sprecyzowałam pytania. Chodzi o słupy do budowy, one były przez nas
    używane, a dopiero potem odsprzedane. Art. 7 punkt 5 ustawy o VAT mówi, że
    zwalnia się od podatku... sprzedaż towarów używanych... pod warunkiem ,że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    podatku...
    jestesmy spółdzielnią mieszkaniową i budowaliśmy spółdzielcze własnościowe
    mieszkania, więc VATnie mogliśmy odliczyć.
    A płatnikami VAT jesteśmy, bo wynajmujemy miesca na reklamę i tu pod VAT
    podpadamy.

    I teraz czy ja mam wystawić na te słupy fakture ze stawką zw. czy jakiś
    rachunek???

    Magdip

  • 4. Data: 2002-01-17 13:28:07
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Wg mnie faktura ze stawką zw (powołując się na art.7 pkt. 5) jeśli
    oczywiście były używane dłużej niż 6 miesięcy. Pozdro.

  • 5. Data: 2002-01-17 13:42:52
    Temat: Odp: sprzedaż materiałów
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Aneta <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a26jgl$f7g$...@n...tpi.pl...
    > Wg mnie faktura ze stawką zw (powołując się na art.7 pkt. 5) jeśli
    > oczywiście były używane dłużej niż 6 miesięcy. Pozdro.

    -------
    Też tak uważam:-)

    Orka

  • 6. Data: 2002-01-17 22:55:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, Magdip wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ nie sprecyzowałam pytania. Chodzi o słupy do budowy, one były przez nas

    IMHO jest jak Aneta pisze - jak długo były w użyciu... to decyduje.
    [...]
    >+ jestesmy spółdzielnią mieszkaniową i budowaliśmy spółdzielcze własnościowe
    >+ mieszkania, więc VATnie mogliśmy odliczyć.

    Moment, powoli. Zdaje się że jakoweś haczyki pozwalające
    na prowadzenie działalności (różnych) z różnymi "technologiami
    podatkowymi" są (np. wynajem mieszkania), ale żeby budownictwo
    do nich należało to nie wiedziałem.

    >+ A płatnikami VAT jesteśmy, bo wynajmujemy miesca na reklamę i tu pod VAT
    >+ podpadamy.

    Czyli co, budując mieszkania NIE jesteście VATowcem ???
    IMHO jesteście (w zakresie budownictwa), tylko produkt jest "zw" !
    To że "używane" są przedmiotowo wyłączone z VATu to inna sprawa :)

    Jeśli nie jestem w błędzie - to fakt że słupy były "pod
    mieszkania" NIE powodował, że VATu NIE mogłaś odliczyć
    (a ustawa stanowi, że można go wliczyć w KUP tylko o ile
    z mocy prawa nie wolno ci go odliczyć)

    >+ I teraz czy ja mam wystawić na te słupy fakture ze stawką zw. czy jakiś
    >+ rachunek???

    Coraz bardziej jestem skołowany.
    Będąc VATowcem wystawiasz IMHO tylko faktury/paragony VAT... Żadnych
    "rachunków" !
    Jeśli towar jest używany to IMHO "zw" !

    >+ Magdip

    Pozdrowienia, Gotfryd