  • 1. Data: 2007-09-26 17:05:11
    Temat: sprzedaz mieszkania ze spadku - podatek?
    Od: Simba <t...@U...gazeta.pl>

    Witam,

    Jestem w trakcie przeprowadzania postepowania spadkowego po smierci
    ojca. Postepowane dotyczy m.in mieszkania po ojcu. Wiem juz, ze
    zgodnie z nowymi przepisami, jako najblizsza rodzina nie place podatku
    od spadku. Ale nasuwa mi sie inna watpliwosc - czy jesli rzeczone
    mieszkanie bede chcial sprzedac przed uplywem 5 lat - to czy zaplace
    podatek od tej sprzedazy?

    Wiem ze w "normalnym" obrocie nieruchomosciami istnieje ten
    piecioletni okres, ale nie wiem czy dotyczy to takze sytuacji gdy
    nieruchomosc nabywa sie poprzez spadek.

    Z gory dzieki za pomoc
    --
    mail: t...@U...gazeta.pl