  • 1. Data: 2006-12-21 08:09:36
    Temat: sprzedaz nieruchomosci, podatek, pobyt zagranica
    Od: "saba123" <v...@t...net>

    Wiatam,
    Planuje sprzedac mieszkanie jeszcze w tym roku, ktore nabylam 3 lata temu, w
    zwiazku z czym musze zaplacic podatek. Ale od jakiegos czasu przebywam na
    stale zagranica (nie w krajach Unii ). Po sprzedazy mieszkania nie bede
    posiadac zadnego zameldowania w Polsce. Czy w takiej syt nadal jestem
    zobowiazana zaplacic podatek czy nie. Zakladam, ze chcialabym przeznaczyc
    pieniazki na zakup nieruchomosci w kraju, w ktorym obecnie na stele
    przebywam.

    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2006-12-22 06:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Dec 2006, saba123 wrote:

> [...]
    > zobowiazana zaplacic podatek czy nie. Zakladam, ze chcialabym przeznaczyc
    > pieniazki na zakup nieruchomosci w kraju, w ktorym obecnie na stele

    1. Nie jestem doradcą
    2. Nie widzę powodu do zmiany zasad opodatkowania, art. 28 przewiduje
    opodatkowanie ryczałtem
    3. Nie widzę możliwości zwolnienia, art. 28 odwołuje się do art. 21.1.32,
    a tam teksty są takie:
    +++
    a) w częœci wydatkowanej nie póŸniej niż w okresie dwóch lat od dnia
    sprzedaży:

    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku mieszkalnego,
    [...]
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego
    własnoœciowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,
    [...]
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału
    [...]
    - na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację
    własnego budynku mieszkalnego, jego częœci lub własnego lokalu
    mieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    ---

    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd