  • 1. Data: 2004-12-29 16:53:35
    Temat: środki trwałe + odsetki
    Od: "TREEMAT" <t...@i...pl>

    WITAM

    mam 2 pytania

    1 - mam samochód który sie już zamortyzował, ale mi padł i musiałam go
    zrobiś na cacy, kupiłam częsci za 4000 do tego dojdzie robocizna, czy to
    jest ulepszenie St ?????, czy wpisuję to do EST??????? jaką stawką % mam
    amortyzować????????

    2- wyrokiem sądu muszę zapłacić odsetki od nieterminowej zapłaty faktury +
    koszty zastępstwa procesowego. czy mogę to wpisać w koszty prowadzenia
    działalności gospodarczej??????? oczywiście jeśli zapłacę

    TREEMAT
    Systemy parkietowe
    Kłobucka 8 paw. 22
    tel. (022) 607 98 61
    tel. 0502 054 730

  • 2. Data: 2004-12-29 17:02:55
    Temat: Re: środki trwałe + odsetki
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "TREEMAT" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > zrobiś na cacy, kupiłam częsci za 4000 do tego dojdzie robocizna, czy to
    > jest ulepszenie St ?????, czy wpisuję to do EST??????? jaką stawką % mam

    a czy to nie jest remont środka trwałego?? Jeśli przywraca poprzednie
    funkcje samochodu (sprzed awarii), to wg mnie w koszty bieżące. Jeżeli to
    ulepszenie / modernizacja, to hmm...

    > 2- wyrokiem sądu muszę zapłacić odsetki od nieterminowej zapłaty faktury +
    > koszty zastępstwa procesowego. czy mogę to wpisać w koszty prowadzenia
    > działalności gospodarczej??????? oczywiście jeśli zapłacę

    odsetki po zapłacie są KUP, natomiast zasądzone koszty sądowe, zastępstwa
    procesowego, ewentualne koszty komornicze wg mnie nie można uznać za KUP

    Magdi

  • 3. Data: 2004-12-29 20:48:53
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "> odsetki po zapłacie są KUP, natomiast zasądzone koszty sądowe,
    zastępstwa
    > procesowego, ewentualne koszty komornicze wg mnie nie można uznać za KUP
    >
    > Magdi

    koszty sądowe,zastepstwa procesowego, koszty komornicze nie sa kosztem
    uzyskania przychodu
    co do odsetek nie jestem pewna

    - -
    Aga

  • 4. Data: 2004-12-30 08:17:03
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/29/2004 9:48 PM, Użytkownik Agnieszka napisał:

    > co do odsetek nie jestem pewna

    Odsetki są KUP

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-12-31 07:19:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Agnieszka napisał(a):
    > Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomo?ci

    > zastępstwa

    > koszty sšdowe,zastepstwa procesowego, koszty komornicze nie sa kosztem
    > uzyskania przychodu
    > co do odsetek nie jestem pewna

    POdsetki od zobowiązan gospodarczych są bo primo nie ma wyłączneia
    secundo to sa odsetki od kredytu kupieckiego.
    Droga ich ustalenia jest nieitotna, może być sądowa

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813