  • 1. Data: 2003-10-15 07:03:42
    Temat: swiadectwo pracy
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    kilka lat wstecz mój (wtedy jeszcze nie) mąż pracował w prywatnej firmie,
    której właścicielem był Niemiec. umowę o prace miał podpisana na czas
    nieokreślony. niestety właściciel zmarł (mąż pracował u niego niecałe 3
    lata). firmę szybko zlikwidowała wdowa nie wydając nikomu świadectwa pracy.
    czy istnieje szansa by ten okres mój mąż mógł wliczyć do emerytury w II
    filarze?
    --
    aneta

  • 2. Data: 2003-10-15 07:34:28
    Temat: Re: swiadectwo pracy
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Jeśli Niemiec płacił ZUS za pracowników i firma liczyła mniej niż 20 osób
    to zwróć się do ZUS-u któremu podlegała terytorialnie firma i sprawa jest
    do załatwienia. Ponieważ firmy do 20 osób składały deklaracje imienne (były
    wypisane nazwiska z kwotami wynagrodzenia brutto)
    Ale dlaczego w II filarze ? Nie wiem do czego to potrzebujesz czy do
    Kapitału Początkowego, czy do Emerytury ? Te lata zalicza sie właśnie do
    tego, natomiast do drugiego filaru (jeśli mąż taki wybrał ) ZUS przekazuje
    7 % z I filaru.
    Powodzenia TH

  • 3. Data: 2003-10-15 08:01:10
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    Użytkownik "TH" <i...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    dzięki za wyjaśnienie. właśnie chodziło o kapitał początkowy. dziś po prostu
    nie myślę.
    aneta

  • 4. Data: 2003-10-15 09:28:37
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Dziś w Gazecie Prawnej napisali : wejdź tu
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/2.html?numer=1057&
    dok=1057.2.3.3.19.1.0.1.
    htm
    Miłej lektury