  • 1. Data: 2006-03-17 07:59:12
    Temat: ulga internet
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Mam pytanie:
    jeśli mam fakturę za internet wystawioną 27 grudnia 2005, a opłaciłem ją
    12 stycznia 2006, to czy ten wydatek mi idzie do PITu za rok 2005, czy 2006?

    Pozdrawiam,
    Rafał Wiśniewski

  • 2. Data: 2006-03-17 08:52:50
    Temat: Re: ulga internet
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli mam fakturę za internet wystawioną 27 grudnia 2005, a opłaciłem ją
    > 12 stycznia 2006, to czy ten wydatek mi idzie do PITu za rok 2005, czy

    Nie

  • 3. Data: 2006-03-17 12:28:13
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Nie

    Ale co "NIE"? Pytanie było czy tu, czy tu?
    PS.
    Sam jestem ciekaw, bo czasem klienci mnie pytają...

  • 4. Data: 2006-03-17 12:59:23
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > jeśli mam fakturę za internet wystawioną 27 grudnia 2005, a opłaciłem ją
    > 12 stycznia 2006, to czy ten wydatek mi idzie do PITu za rok 2005, czy

    Odlicza się poniesione koszty, a nie te na papierze.
    Zapłacone w 2005 odlicza się za 2005, a zapłacone w 2006 odlicza się za
    2006.

  • 5. Data: 2006-03-17 13:09:18
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Rafał Wiśniewski napisał(a):
    > Mam pytanie:
    > jeśli mam fakturę za internet wystawioną 27 grudnia 2005, a opłaciłem ją
    > 12 stycznia 2006, to czy ten wydatek mi idzie do PITu za rok 2005, czy
    > 2006?

    Podobno 2006

  • 6. Data: 2006-03-17 14:25:32
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Odlicza się poniesione koszty, a nie te na papierze.

    Też tak sądzę, zresztą wczoraj rozmawiałem z księgowym (nie moim co prawda)
    i powiedział, że de facto do odliczenia nie upoważniają same faktury, a
    dowody wpłat. Więc jeśli (mam sporo takich przypadków niestety...) klient
    dostał fakturę ode mnie, ale jej nie zapłacił, to nie może jej odliczyć. Bo
    w przypadku kontroli US żąda dowodów wpłat.
    Reasumując: taką fakturę z grudnia 2005, ale zapłaconą w styczniu można
    dopiero w tym roku odliczyć...

  • 7. Data: 2006-03-17 23:03:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert J. wrote:

    > Też tak sądzę, zresztą wczoraj rozmawiałem z księgowym (nie moim co prawda)
    > i powiedział, że de facto do odliczenia nie upoważniają same faktury, a
    > dowody wpłat.

    Dowód wpłaty + faktura. Sam dowód wpłaty to też za mało.