  • 1. Data: 2007-02-27 15:29:28
    Temat: ulga odsetkowa - 2005-2006 + podwyższenie kwoty kredytu - zagmatwane
    Od: "loginy" <p...@i...pl>

    Witam,

    1) w 2005 kupiłem nowe mieszkanie od dewelopera na początku płacąc
    tylko odsetki później już normalne raty.
    2) w 2006 refinansowałem wkład własny i podwyższyłem kwotę kredytu
    dość znacznie na dowolny cel
    3) w PIT za 2005r. nie uwzględniłem ulgi odsetkowej, ponieważ
    zapłacona kwota odsetek była niewielka

    Czy w PIT za 2006 mogę odliczyć odsetki za 2005r?
    Jak traktować podwyższenie kredytu w PIT? Czy muszę w jakiś sposób
    rozdzielić kwotę kredytu na wartość nieruchomości i kwotę na dowolny
    cel? Nie mam pojęcia jak to zrobić?
    Czy bank wydając zaświadczenie uwzględni odsetki dotyczące wartości
    kredytowanej nieruchomości?

    Dziękuję za pomoc.