  • 1. Data: 2003-11-04 15:20:08
    Temat: umowa o dzieło,podatki,składki
    Od: milik <v...@o...pl>

    mam zacząć pracę na podstawie umowy o dzieło. kto i co będzie musiał płacić? chodzi
    mi o składki ZUS i fundusz emerytalny - odprowadzam te sumy ja czy pracodawca? to
    jakos automatycznie, czy co miesiąc z innymi papierkami? pomocy!!!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-11-05 08:11:50
    Temat: Re: umowa o dzieło,podatki,składki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Madalta wrote:

    podanie: jakby się dało żebyś "odpowiadała pod"... :)

    [...]
    >+ Odprowadza sie jedynie podatek dochodowy, ale to juz obowiazek
    >+ zleceniodawcy (pracodawcy).

    ..."tyż prowda". Z tym że *formalnie* rachunek wystawia wykonawca,
    nawet jak księgowy zamawiającego podtyka mu gotowy "papier"
    pod nos :)
    [...]
    >+ > mam zacząć pracę na podstawie umowy o dzieło.

    Tak wKF: unikaj określenia "praca" jeśli wykonujesz umowę
    o dzieło i taki był zamiar obu stron. No chyba że chcesz
    "dawcy" ściągnąć PIP na głowę i zażądać uznania że cię
    zatrudnia :]

    >+ to jakos automatycznie, czy co miesiąc z innymi papierkami?

    Z innymi. Umowa o dzieło musi być o *konkretne* dzieło
    z *konkretnym* terminem. Nie przeszkadza IMO to zawarciu
    czegoś w stylu "umowy ramowej" i wystawiania tylko
    oddzielnych rachunków ujmujących dzieło które było
    wykonane (w ramach potwierdzenia umowy :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-11-05 16:14:18
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Umowa o dzielo jest zwolniona z ZUS, a wiec zadne skladki nie sa
    odprowadzane. Odprowadza sie jedynie podatek dochodowy, ale to juz obowiazek
    zleceniodawcy (pracodawcy).

    --
    Pozdrawiam,
    Madalta

  • 4. Data: 2003-11-05 18:41:08
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > podanie: jakby się dało żebyś "odpowiadała pod"... :)

    mysle, ze daloby sie... ;-)

    Pozdrawiam
    Madalta