  • 1. Data: 2010-12-28 19:05:33
    Temat: umowa zlecenie a niezdolnośc do pracy
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Jak to jest w przypadku niezdolności do pracy ale u osoby na umowę zlecenie.
    Składka na ub. chorobowe jest dobrowolna.
    Zleceniobiorca nigdzie nie pracuje. Dochód z tytułu umowy zlecenia to ok
    1700 miesięcznie brutto.
    Czy wypłatę umowy się pomniejsza za okres choroby?
    Jak się liczy średnią? Tak jak u pracownika z 12 m-cy ?

    Na razie to co mi się udało znaleźć to to, że w takich przypadkach od
    pierwszego dnia płaci ZUS oraz, że od takiej wypłaty nie powinno odprowadzać
    się zaliczki na podatek. Ale jak policzyć podstawę, oraz resztę wypłaty za
    okres przepracowany ?

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2010-12-28 19:09:06
    Temat: Re: umowa zlecenie a niezdolnośc do pracy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/28/2010 1:05 PM, pawelj wrote:
    > Jak to jest

    a kto pyta?
    zlecemiobiorca, czy zleceniodawca?

> [...]
    > pierwszego dnia płaci ZUS oraz, że od takiej wypłaty nie powinno
    > odprowadzać się zaliczki na podatek. Ale jak policzyć podstawę, oraz

    a kogo obchodzi choroba zleceniobiorcy (z punktu widzenia zleceniodawcy)

    Zlecenie ma być wykonane zgodnie z umowa, w konkretnym terminie i za
    określoną zapłatą.

  • 3. Data: 2010-12-28 19:42:09
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > a kto pyta?
    > zlecemiobiorca, czy zleceniodawca?
    Mam nadzieję, że to jednak większego znaczenia nie ma.

    > a kogo obchodzi choroba zleceniobiorcy (z punktu widzenia zleceniodawcy)
    No właśnie zleceniodawcę. Umowa jest spisana na okres do 31 stycznia. Jak
    nie ma kto robić to i robota nie jest wykonana. Trzeba więc znaleźć
    zastępstwo.

    > Zlecenie ma być wykonane zgodnie z umowa, w konkretnym terminie i za
    > określoną zapłatą.

    Jednak składka na chorobowe jest potrącana właśnie na wypadek tego jakby
    pracownik a raczej zleceniobiorca się pochorował co właśnie nastąpiło
    Sytuacja dotyczy nauczycielki zatrudnionej na umowę-zlecenie przy realizacji
    projektu unijnego.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2010-12-28 19:46:19
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > pracownik a raczej zleceniobiorca się pochorował co właśnie nastąpiło
    > Sytuacja dotyczy nauczycielki zatrudnionej na umowę-zlecenie przy
    Dla uściślenia jeszcze dodam, że nauczycielka przez chyba miesiąc projektu
    była zatrudniona na umowę o pracę. Później przyszedł drugi etap projektu -
    nowe wytyczne i obowiązek zawierania umów zleceń a nie umów o pracę. I może
    nie wnikajmy tu w zasadność takiej a nie innej umowy. Tak jest i tego nie
    zmienimy.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2010-12-28 19:51:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/28/2010 1:42 PM, pawelj wrote:

    > Mam nadzieję, że to jednak większego znaczenia nie ma.

    no zasadnicze.

    > No właśnie zleceniodawcę. Umowa jest spisana na okres do 31 stycznia.
    > Jak nie ma kto robić to i robota nie jest wykonana. Trzeba więc znaleźć
    > zastępstwo.

    A to nie twoj problem.

    Jak zamawiasz w firmie montaz okien, to co cie obchodzi jak oni to
    zrobią jak im pracownik, który to miał zrobić zachoruje.
    Montaż ma byc zrobiony, a odpowiednie zapisy co do nieywyiązania się w
    terminie są w umowie.

    Co cie interesuje jak zleceniobiorca wywiąze się z zadania. To nie twój
    problem. Sprawdz tylko co zapisałeś w umie w przypadku niewywiązania się
    zleceniobirocy z umowy w terminie.

    > Jednak składka na chorobowe jest potrącana właśnie na wypadek tego jakby
    > pracownik a raczej zleceniobiorca się pochorował
    no to jej zus zapłaci.

    > co właśnie nastąpiło
    > Sytuacja dotyczy nauczycielki zatrudnionej na umowę-zlecenie przy
    > realizacji projektu unijnego.

    to szukaj zastepstwa i obciąż zleceniobiorcę.

  • 6. Data: 2010-12-28 21:28:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pawelj,

    Tuesday, December 28, 2010, 8:46:19 PM, you wrote:

> [...]
    > nie wnikajmy tu w zasadność takiej a nie innej umowy. Tak jest i tego nie

    Mam mocną obawę, że ZUS nie uzna tej umowy-zlecenia przy najbliższej
    kontroli...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-12-29 08:49:13
    Od: p...@p...onet.pl

    > Mam mocną obawę, że ZUS nie uzna tej umowy-zlecenia przy najbliższej

    > kontroli...

    Mi też się nie podoba takie zawarcie tej umowy, ale jakoś zus się nie czepia...

    --
    pawelj

  • 8. Data: 2010-12-29 08:53:08
    Od: p...@p...onet.pl

    > no zasadnicze.

    Jeżeli to ci ułatwi sprawę to pytam jako zleceniodawca

    > A to nie twoj problem.
    Jak to n ie mój. A czyj i dlaczego ?

    > no to jej zus zapłaci.
    Ale to zakład ma w imieniu ZUS zapłacić. Tylko zakład nie wie jak

  • 9. Data: 2010-12-29 09:03:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-12-2010 09:53, p...@p...onet.pl pisze:

    > Jeżeli to ci ułatwi sprawę to pytam jako zleceniodawca

    > Jak to n ie mój. A czyj i dlaczego ?

    > Ale to zakład ma w imieniu ZUS zapłacić. Tylko zakład nie wie jak

    Moment - zakład zgłaszający do chorobowego powyżej 20 osób nie ma kadrowej?
    Bo jeżeli ma kadrową i ta nie potrafi wyliczyć zasiłku, to, za
    przeproszeniem, d... nie kadrowa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-12-29 09:40:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Wednesday, December 29, 2010, 10:03:30 AM, you wrote:

    [...]

    > Moment - zakład zgłaszający do chorobowego powyżej 20 osób nie ma kadrowej?
    > Bo jeżeli ma kadrową i ta nie potrafi wyliczyć zasiłku, to, za
    > przeproszeniem, d... nie kadrowa.

    Zajmowałem się płacami przez 20 lat. I też nie mam pojęcia, jak
    policzyć zasiłek chorobowy dla osoby na umowie-zleceniu. Pojęcia
    "zasiłek chorobowy" i "umowa-zlecenie" w ogóle mi do siebie nie
    pasują. Ale przede wszystkim nie pasuje mi zmiana umowy o pracę na
    umowę-zlecenie - obawiam się o legalność tej zmiany.

    Ale ja jestem byłym programistą a nie kadrową.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl