  • 1. Data: 2007-02-05 12:33:35
    Temat: uzyczenie mieszkania a odliczenia w US
    Od: "Paweł K" <k...@...apa.com.pl>

    Witam,

    Czy w sytuacji kiedy moja matka uzycza mi na dzialalnosc swoje mieszkanie i
    w umowie o uzyczenmie pisze ze moge ja tam prowadzic pod warunkiem ze bede
    placil czynsz moge ten czynsz potraktowac jako moje koszty i odliczyc je od
    podatku? W mieszkaniu tym bedzie zarejstrowana dzialalnosc gospodarcza.

  • 2. Data: 2007-02-06 13:42:05
    Temat: Re: uzyczenie mieszkania a odliczenia w US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Feb 2007, Paweł K wrote:

> [...]
    > w umowie o uzyczenmie pisze ze moge ja tam prowadzic pod warunkiem ze bede
    > placil czynsz moge ten czynsz potraktowac jako moje koszty

    IMHO:
    [...z ustawy...]
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    2. Jeżeli właœciciel nieruchomoœci używa jej na własne potrzeby lub
    potrzeby członków rodziny albo [dłuuuuga lista] nie ustala się wartoœci
    czynszowej tej nieruchomoœci lub jej częœci, a wydatki zwišzane
    z nieruchomoœciš
    nie stanowiš kosztu uzyskania przychodów.

    Teza (moja): skoro nie napisano CZYICH kosztów, to znaczy że NICZYICH,
    ani dającego do użytkowania ani korzystającego.

    pzdr, Gotfryd