  • 1. Data: 2005-09-21 12:37:10
    Temat: waloryzacja o wskaznik miesieczny WIBOR
    Od: "Pawel" <t...@o...pl>

    witam,

    To raczej nieodpowiednia grupa ale innej bardziej adekwatnej nie znalazlem.
    Mam taki zapis w umowie z deweloperem (nowe mieszkanie):
    niezaplacona czesc ceny lokalu ulega waloryzacji o wskaznik miesieczny WIBOR
    (ogloszony na pierwszy dzien roboczy kazdego miesiaca) poczawszy od _data_
    roku do dnia platnosci kazdej raty.

    mnie tylko zastanawia jak to jest ze wysokosc raty wzrosla a WIBOR maleje,
    czego nie rozumiem? :)

  • 2. Data: 2005-09-21 13:05:49
    Temat: Re: waloryzacja o wskaznik miesieczny WIBOR
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Pawel napisał:
> [...]
    > roku do dnia platnosci kazdej raty.
    >

    > mnie tylko zastanawia jak to jest ze wysokosc raty wzrosla a WIBOR maleje,

    Bo WIBOR określa prędkość wzrostu ceny. Prędkość maleje, ale cały czas
    jest większa od zera.

    pzdr

    Tomek

    Darmowe dzwonki!!! >>> http://link.interia.pl/f18b6

  • 3. Data: 2005-09-21 13:15:48
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > niezaplacona czesc ceny lokalu ulega waloryzacji o wskaznik miesieczny
    WIBOR

    jesli wibor maleje bedziesz mial malejacy wzrost odsetek, ale zawsze wzrost
    np. jesli w styczniu wibor 5% - tyle procentowo bedzie waloryzowana
    naleznosc glowna (niesplacona)
    jesli w lutym wibor 4% to choc jak widac wibor maleje tez bedzie wzrost
    naleznosci glownej, ale tym razem o 4%,
    oczywiscie % liczony w skali roku wg wskaznikow miesiecznych wibor

    pozdrawiam
    grzess