  • 1. Data: 2009-03-31 08:30:17
    Temat: wyciągi bankowe
    Od: <k...@o...pl>

    Zadzwoniłem dziś do banku z info aby mi przysyłali papierowe wyciągi bankowe
    dokumentujące moją DG-Ryczałt , a potamtej stronie miła pani mówi mi ....że
    nie widzi sensu aby mi słać?
    Jak to jest z tym ( kupuję i płacę przez bank , sprzedaję i wpłacają mi na
    konto {doliczają też mi jakieś % na rachunku}) , muszę mieć papiery
    sporządzone przez bank? , czy tez moge sam je sobie wydrukować na podstawie
    miesięcznego elektronicznego przesłanego przez bank. Nie zawsze będę miał
    faktury ze kupiłem i w tym wypadku będę opierał się na operacjach bankowych.

  • 2. Data: 2009-03-31 09:17:18
    Temat: Re: wyciągi bankowe
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    > faktury ze kupiłem i w tym wypadku będę opierał się na operacjach bankowych.

    Nie znam się, ale wg mnie dla US operacje bankowe nie są żadnym dowodem
    na to, że cokolwiek kupiłeś, tylko i wyłącznie faktury.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 3. Data: 2009-03-31 20:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009, Paweł Muszyński wrote:

> [...]

    I ma rację.
    Patrz niżej.

    > Nie znam się, ale wg mnie dla US operacje bankowe nie są żadnym dowodem na
    > to, że cokolwiek kupiłeś, tylko i wyłącznie faktury.

    Znasz się, tylko za bardzo upraszczasz.
    Dowodem są po prawdzie faktury (w tym rachunki, na mocy rozporządzenia
    traktowane jak f-ry), co *nie* wyklucza udowodnienia "innymi dowodami".
    W przypadku zakupu *zasadniczo* i przy KPiR istnieje wtedy (z braku f-ry)
    obowiązek posiadania dowodu *podpisanego* przez *drugią stronę transakcji*
    - fakt posiadania wyciągu bankowego podpisanego *przez bank* jest bez
    znaczenia.
    Jak wygląda literalnie przepis w przypadku ryczałtu - nie wiem.
    Co do KPiR - par.12 i par.13 rozporządzenia o KPiR.
    W przypadku ryczałtu jak mniemam chodzi o zakupy towarów handlowych
    i materiałów podstawowych (bo przecież zakupów "ubocznych", takich
    jak np. materiały biurowe, nie trzeba dokumentować).
    Ów wyciąg jest dowodem pomocniczym (zawsze dopuszczalnym na mocy
    Ordynacji), i o ile wiem przy drobnych, wiarygodnych i sprawdzalnych
    transakcjach ludzie tak robią (znaczy księgują tylko na podstawie
    np. danych z allegro oraz własnoręcznie sporządzonego wydruku
    dowodu zapłaty) i jakoś opisów afer że w takim przypadku "US się
    czepiał" chyba nie było.
    Natomiast jak to jest zapłata słabo udokumentowana to może być
    problem (IMVHO).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-04-03 08:02:29
    Od: <k...@o...pl>

    > pzdr, Gotfryd

    Dzięki .
    (jednak skusiłem się na papier z banku-5zł nie majątek- a mam rejestr
    kontrahentow do >bez kasy)