  • 1. Data: 2010-04-18 18:17:50
    Temat: "wydanie" paragonu
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Witam pisze odnosnie mojego starego posta :
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/f79b6251368cf4c5/9fd1b0812a50270
    f?q=duplikat+paragonu+group:pl.soc.prawo.podatki#9fd
    1b0812a50270f

    a dokladniej mojego pytania i odpowidzi Gorflryda (sory jak przekreciłem
    imie):
    > Trzecie pytanie. Będę prowadzić sklep internetowy który wysyła towary
    > prosto
    > z magazynów, nie z siedziby. No i normalnie by szedł w paczce towar a
    > listem
    > z siedziby paragon fiskalny lub faktura vat,
    > i pytanie jest takie, czy ja musze na siłę uszczęśliwiać paragonem
    > odbiorce
    > za każdym razem w osobnej przesyłce (i tak naturalnie bym wystawiał) czy
    > mogę
    > to zrobić (zamieściłbym info w sklepie) na żądanie kupującego.

    Przejrzyj archiwa :)

    Sprzedawca jest zobowiązany do *wystawienia* oraz *wydania* paragonu
    lub faktury. Nie ma obowiązku jego *dostarczenia*! (z wyjątkiem
    rzadkich przypadków wynikających z odrębnych przepisów, w rodzaju
    świadczeń telekomu).
    Klient chce, klient sobie weźmie ;)

    Własnie na grupie alt.pl.allegro jedna z osob probuje mi wmowic ze wydanie w
    tym przypadku

    (czy np przy handlowaniu uslugami gdzie fizycznie nie sle sie towaru tylko
    na maila kody) polega

    na wyslaniu do klienta paragonu, mnie sie to wydaje ciut naciagane , moim
    zdaniem wydanie to umozliwienie

    klientowi odebranie paragonu a nie wciskanie go w rece tudziez wysylanie do
    niego .

    Kto ma racje - prosze z uzasadnieniem

    I link ciekawostka:

    http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/b
    eda;ostrzejsze;kontrole;kas;fiskalnych,62,0,578366.h
    tml

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-18 20:04:16
    Temat: Re: "wydanie" paragonu
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    i jeszcze os takiego:

    http://interpretacje.taxmachine.pl/Podatek-od-towaro
    w-i-uslug/Dokumentacja/Kasy-rejestrujace/Kasy-rejest
    rujace/193438-kasa-rejestrujaca-obowiazek-ewidencyjn
    y-paragon-fiskalny-zwolnienie.html

  • 3. Data: 2010-04-21 23:40:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    w-i-uslug/Dokumentacja/Kasy-rejestrujace/Kasy-rejest
    rujace/193438-kasa-rejestrujaca-obowiazek-ewidencyjn

    1. "Każdy odpowiada za siebie"
    2. Taki rodzaj nadinterpretacji (IMO to *jest* nadinterpretacja) miał
    miejsce za czasów istnienia "rachunków uproszczonych", kiedy to USy
    (skutecznie?) ekhm... "przekonywały" podatników, że jak wystawią
    fakturę to mają obowiązek ganiać z tą fakturą za kupującym
    (inaczej mówiac - domniemywały obowiązek doręczenia, podobnie
    jak tu).

    BTW: czy pytający składał skargę?

    pzdr, Gtofryd

  • 4. Data: 2010-04-22 08:24:47
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > fakturę to mają obowiązek ganiać z tą fakturą za kupującym
    > (inaczej mówiac - domniemywały obowiązek doręczenia, podobnie

    nie wiem czy skladal ale ja bym otrzymujac mandat poszedl chyba na policje,
    przeciez
    w sklepie kobieta wydajac paragon kladzie go na lade i juz od kupujacego
    zalezy
    co z nim zrobi, ja drukujac paragon klade go w miejsce gdzie lecza inne i
    tez kazdy kupujacy moze przyjsc i go zabrac.
    MIejsce swiadczenia uslug w moim przypadku to sopot, moje mieszkanie z
    jakiej wiec racji mam
    'teleportowac' paragon np do krakowa?

  • 5. Data: 2010-04-23 07:17:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie wiem czy skladal ale ja bym otrzymujac mandat poszedl chyba na policje,

    No to się zgadzamy :)
    Problem w tym, że US często działa na zasadzie hm... "lekkiego
    zastraszania", z założeniem że podatnik dla tzw. świętego spokoju
    weźmie i zrobi co mu każą.
    I (niestety) nie ma innej metody na obronę, niż poczekać na
    ruch USu.

    pzdr, Gotfryd