  • 1. Data: 2009-02-02 21:07:24
    Temat: Re: wyliczenie skladek
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > No wiec wlasnie.
    Jak już wątek zszedł z tematu to może przy okazji wytłumaczysz mi co oznacza
    powyższy zwrot bo jakoś go pojąć nie mogę.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-02-03 14:08:43
    Temat: wyliczenie skladek
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Rozpoczalem DG 10 stycznia i musze wyliczyc sobie skladki ciut obnizone, a
    ze z tego co widze w poradnikach zusu
    , zus nie za bardzo wie co to sa zaokraglenia (przy przykladzie na ulotce)
    wole sie upewnic czy dobrze licze.

    (382,80 : 31) * 22 (oczywisce kolejnosc dzialan tez im jest obcabo o
    nawiasach zapomnieli)
    wyszlo mi po koncowym zaokragleniu: 271, 66 zl - podstawa (oczywiscie przy
    zaokraglaniu przy liczeniu wyszlo by 271, 70)
    co daje
    ub emerytalne: 53, 03
    ub rentowe: 16, 30
    ub wypadkowe: 4, 89
    ub chorobowe: 6, 66
    co daje razem ub. społeczne: 80, 88 zł , zdrowotne w standardzie:

    czy dobrze wyliczylem?
    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 3. Data: 2009-02-03 15:00:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kotlet mielony wrote:
    > (382,80 : 31) * 22 (oczywisce kolejnosc dzialan tez im jest obcabo o
    > nawiasach zapomnieli)

    Czepiasz się. Operatory o takim samym priorytetcie wykonujesz zgodnie z
    kolejnością wystepowania (od lewej do prawej).

    Tak więc w tym przypadku na jedno wychodzi.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-02-03 15:06:58
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Czepiasz się. Operatory o takim samym priorytetcie wykonujesz zgodnie z
    > kolejnością wystepowania (od lewej do prawej).
    >
    > Tak więc w tym przypadku na jedno wychodzi.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wyk
    onywania_dzia%C5%82a%C5%84_arytmetycznych
    mnozenie dzielenie,dodawanie odejmowanie taka jest kolejnosc wiec przy
    wzorze
    podstawa : dni w miesiacu * dni DG wedlug zasad matematyki najpierw trzeba
    by przemnozyc
    dni wmiesiacu przez dni DG a pozniej do podzielic prze podstawe , podstawa
    wyszla by
    0,56 zł. rzeczywiscie na jedno wychodzi

  • 5. Data: 2009-02-03 15:22:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gm9mja$6tu$1@inews.gazeta.pl...

    Wikipedia kolego, to nie autorytet.
    mnozenie i dzielenie wzgledem siebie, tak samo jak dodawanie i odejmowanie
    maja TAKI SAM priorytet
    Czyli od lewej do prawej. Nie tworz nowej matematyki.
    Zreszta w tej wikipedii tez nap;isali, ze dodawanie i odejmowanie sa
    rownorzedne. To ze przy enumeratywnym wyliczaniu operacji pisze si ezwykle
    mnozenie dzielenie, dodawanie, odejmowanie nie znaczy, ze mnozenie ma jakies
    pierwszenstwo przed dzieleniem a dodwanie przed odejmowaniem.

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-03 15:27:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kotlet mielony wrote:
> [...]
    > trzeba by przemnozyc
    > dni wmiesiacu przez dni DG a pozniej do podzielic prze podstawe ,

    Przykro mi ale błądzisz. Przeczytaj sobie arytykuł z linku podanego w
    bibliografi.

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-02-03 15:37:48
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Przykro mi ale błądzisz. Przeczytaj sobie arytykuł z linku podanego w
    > bibliografi.

    "Gdy nie ma nawiasów, to najpierw wykonujemy potęgowanie i pierwiastkowanie;
    potem mnożenie i dzielenie (napisane przez dwukropek lub kreskę pochyłą); a
    na końcu dodawanie, odejmowanie, oraz znak "minus" oznaczający
    przeciwieństwo."

  • 8. Data: 2009-02-03 15:39:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kotlet mielony wrote:

> [...]
    > pierwiastkowanie; potem mnożenie i dzielenie (napisane przez dwukropek
    > lub kreskę pochyłą); a na końcu dodawanie, odejmowanie, oraz znak

    IMHO nie zrozumiałeś. Przeczytaj jeszcze raz ;-)

    EOT

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-02-03 15:40:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gm9od7$hc5$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pierwiastkowanie; potem mnożenie i dzielenie (napisane przez dwukropek lub
    > kreskę pochyłą); a na końcu dodawanie, odejmowanie, oraz znak "minus"

    No wiec wlasnie. Dobrze jest napisane.
    Mnozenei i dzielenie ROWNORZEDNIE.
    Nie napisali przeciez "najpierw potęgowanie potem pierwiastkowanie;
    potem mnożenie potemi dzielenie (napisane przez dwukropek lub kreskę
    pochyłą); a
    potem dodawanie potem odejmowanie". Potrafisz moze czytac ze zrozumieniem,
    czy obca Ci ta umiejetnosc?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-02-03 15:44:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gm9od7$hc5$1@inews.gazeta.pl...

    "W kolejce obslugujemy: najpierw inwalidów, potem kombatantow i kobiety w
    ciazy, potem honorowych krwiodawcow a na koniec nieuprzywilejowanych".
    Czy z tego, co napisalem wynika, ze kombatanci maja pierwszenstwo przed
    kobietami w ciazy?

    A teraz:
    "W kolejce obslugujemy: najpierw inwalidów, potem kombatantow, nastepnie