  • 1. Data: 2009-02-02 12:58:31
    Temat: zakup ... i się okazuje że z Cypru ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wypatrzyłem na allegro to co chciałem kupić... Sprzedaje firma, dużo
    pozytywów itd, w aukcji wpisane "Na życzenie klienta wystawiamy fakturę
    VAT (WDT)"... Nie zastanawiając się zbytnio nad tym (wdt) kupiłem,
    zapłaciłem przelewem na konto (w polsce), przesyłka przyszła kurierem z
    Polski (jakiś Sieradz czy coś), jest karta gwarancyjna... ale brak
    faktury (o którą prosiłem).
    Więc wysłałem maila w tym temacie a tu okazuje się że firma jest
    zarejestrowana na cyprze, mogą mi wystawić fakturę z 0% vat lub paragon
    z 15% tamtejszego vat.
    Cena jaką płaciłem (na konto) to cena brutto - tylko teraz pytanie
    "czyje" brutto - czy brutto w postaci netto + "nasz" 22% vat, czy netto
    + "ich" 15% vat, czy brutto = netto (!?) + vat będę musiał samodzielnie
    tutaj odprowadzić jak mi wystawią taką fakturę?
    Na czym polega tutaj wałek ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-02-03 07:05:30
    Temat: Re: zakup ... i się okazuje że z Cypru ?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Na czym polega tutaj wałek ?

    na tym, że pewnie na faktura z Cypru będzie lipna
    przy wysyłce z Sieradza tym bardziej
    zadzwoń do US i poproś o rade :)

  • 3. Data: 2009-02-03 15:36:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    i po drugie jeśli sprzedawała firma to na allegro powinna w aukcji podać
    wszystkie swoje dane

  • 4. Data: 2009-02-03 21:58:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, gasper wrote:

    > i po drugie jeśli sprzedawała firma to na allegro powinna w aukcji podać
    > wszystkie swoje dane

    ...no ale za szafowanie poglądem, że "jak na firmę od nieznanego dostawcy
    to bez podania KRS/EDG i REGONu się nie kupuje i już" ostatnio obrywam na
    grupie ;) (że kontrahent pójdzie sobie, bo może jeszcze numer buta...)
    Jak to ktoś tu ujmował? "no risk - no fun"? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-04 07:25:28
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości :

> [...]
    > grupie ;) (że kontrahent pójdzie sobie, bo może jeszcze numer buta...)
    > Jak to ktoś tu ujmował? "no risk - no fun"? :)

    To ja na potwierdzenie powyższego podam taki przypadek z własnego
    doświadczenia.
    Kiedyś pewna firma zakupiła maszyny na kwotę ~50.000 netto w mojej
    poprzedniej firmie.
    Razem z zamówieniem (sami bez wezwania) przysłali właśnie KRS i REGON co
    właśnie miało (jak się później okazało) uśpić naszą czujność.
    Płacić mieli na drugi dzień po dostawie, a na drugi dzień firmy już nie było
    i policja zastała pustą halę.
    Jak się okazało takich naciągniętych firm było ponad 30 i wszystko co kupili
    wg Policji prawdopodobnie wywieźli na Ukrainę i oczywiście słuch o nich
    zaginął.
    Później w toku śledztwa okazało się że ów KRS i Regon były jak najbardziej
    prawdziwe.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2009-02-04 08:24:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > firma zakupiła maszyny na kwotę ~50.000 netto w mojej
    > poprzedniej firmie.
    > Płacić mieli na drugi dzień po dostawie

    Pięknie, aż nie mogę uwierzyć, że tych firm było tyle.

  • 7. Data: 2009-02-04 09:18:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Później w toku śledztwa okazało się że ów KRS i Regon były jak najbardziej
    > prawdziwe.

    No na "prawdziwe" oszustwo owe numerki radą nie zawsze będą.
    Sprzedający na allegro też może nie wysłać zakupu.
    Bardziej chodziło o zabezpieczenie się przez sankcjami od strony
    "urzędowej" - tego że za dwa lata ktoś zechce f-rę podważyć
    albo zarzucić naruszenie obowiązku sprzedaży "przez kasę".

    pzdr, Gotfryd