  • 1. Data: 2005-11-12 15:36:48
    Temat: zakup urządzenia z USA
    Od: "mazzi" <n...@o...pl>

    Witam, jestem VAT-owcem czynnym, prowadzę DG. Zakupiłam na firmę urządzenie
    w USA od os. fizycznej(uszkodzone za 50 $). Poczta Polska załatwiła
    wszystkie formalności, więc otrzymałam SAD a na nim koszty 22% VAT i cło.
    Moje pytanie: Czy oprócz tych dokumentów, muszę jeszcze sporządzić jakieś
    wewnętrzne, np. FA VAT wewnętrzną, żeby zaewidencjonować urządzenie w KPiR?
    Czy po prostu oprzeć się na umowie kupna-sprzedaży i w KPiR wpisać wartość w
    $ przeliczoną wg kursu NBP na dzień jej podpisania a koszty z SAD ująć w
    koszty? A co w takim razie z VAT-em?
    Proszę o pilną odpowiedź...

    Mazzi