  • 1. Data: 2002-01-30 08:48:28
    Temat: zamkniecie DG
    Od: n...@t...pl (Niktor)

    Witam!

    1. Czy zamkniecie DG wiaze sie jeszcze z jakimis dodatkowymi kosztami?
    2. Co zrobic w takim przypadku:
    zamykam DG 31 stycznia
    pozniej przychodzi faktura vat z data 10 luty za telefon (oczywiscie
    za rozmowy styczniowe).

    Jak takie cos rozliczyc ?

    3.Czy zamkniecie dzialalnosci gosp. wiaze sie z jakimis dodtakowymi
    kosztami?

    Jesli to ma jakies istotne znaczenie to jestem opodatkowany na
    zasadach ogolnych.

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-01-30 15:21:43
    Temat: Re: zamkniecie DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, Niktor wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ 1. Czy zamkniecie DG wiaze sie jeszcze z jakimis dodatkowymi kosztami?
    >+ 2. Co zrobic w takim przypadku:

    [...nie wiem...]

    >+ 3.Czy zamkniecie dzialalnosci gosp. wiaze sie z jakimis dodtakowymi
    >+ kosztami?

    Poza "palcówką" nie widzę róznicy między 1 a 3... ??

    >+ Jesli to ma jakies istotne znaczenie to jestem opodatkowany na
    >+ zasadach ogolnych.

    Ma znaczenie.
    Musisz:
    - zrobić "spis" obejmujący:
    1. materiały handlowe
    2. wyposażenie (*nie tylko* te z ewidencji, ale wszystko
    co się klasyfikuje i zostało)
    3. Środki Trwałe (wg. ewidencji)

    Za 1. i 2. musisz zapłacić podatki - np. VAT (jeśli bywszy
    VATmanem odliczałeś), inaczej mówiąc musisz resztki z DG
    "kupić". Możesz wycenić wg. wartości rynkowej (żeby nie
    płacić od *całej* ceny !).
    ...własnie mam wątpliwość co z VATem od rzeczy używanych
    - bo VATu od używanych dłużej niż... [tu czas zależny
    od rodzaju "rzeczy", patrz Ustawa] się nie płaci, więc..
    Skomentuje ktoś ?
    Płacisz również podatek osobisty od tych pozostałości
    - bo będziesz musiał wartość wyceny doliczyć do swojego
    dochodu.

    ŚT mają ten plus że NIE podlegają opodatkowaniu :), nie
    pamiętam jakie tam są zastrzeżenia (coś jest o 3 latach),
    nim zaczniesz sprzedawać byłe ŚT sprawdź co robisz !
    W każdym razie za sprzęt wpisany do ŚT NIC NIE PŁACISZ,
    jeśli ten sam sprzęt (do 3,5 kzł) wpisałeś do ewidencji
    - to płacisz podatek :(

    A może byś *jednak* sobie ustawę poczytał ?? ;)

    [uwaga: lamię adres !]
    http://www.infor.pl/dane/index.html?right=aktyprawne
    /
    right.htm&left=aktyprawne/left.htm

    >+ Mariusz

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-01-30 15:25:21
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201301602050.12983-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > Ma znaczenie.
    > Musisz:
    > - zrobić "spis" obejmujący:

    > 2. wyposażenie (*nie tylko* te z ewidencji, ale wszystko
    > co się klasyfikuje i zostało)

    Rozumiem, ze to jest postepowanie profiskalne :-)

    Karol