  • 1. Data: 2003-05-13 20:27:54
    Temat: zaplata dla nieistniejacej juz firmy
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

    Mam problem, musze zlikwidowac za kilka dni dzialalnosc gospodarcza i co w
    zwiazku z tym (tak mi sie wydaje) konto firmowe. Jednoczesnie niedawno
    wystawilem fakture z terminem platnosci 14 dni, z gory wiedzac, ze pieniadze
    zostana mi zaplacone dopiero za dwa miesiace, czyli po zlikwidowaniu firmy.

    Na fakturze zostal sposob platnosci: przelew 14 dni, i numer firmowego
    konta.

    Jak z tego wybrnac? Odbiorca faktury to osoba znajoma, dlatego zgodzilem sie
    na takie opoznienei w platnosci, a program pozwalal mi na wystawienie
    jedynie 14-tu dni :-)

    Moze wystawic KP, ale czy mi wolno, skoro firma juz nie bedzie istniec ?

    PS. Z roznych wzgledow nie wchodzi w gre ciche zaplacenie bez formalnosci
    musi byc jakies formalne potwierdzenie!

  • 2. Data: 2003-05-13 20:41:00
    Temat: Re: zaplata dla nieistniejacej juz firmy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PS. Z roznych wzgledow nie wchodzi w gre ciche zaplacenie bez formalnosci

    a jak rozliczasz vat?
    jezeli tradycyjnie to problemu nie widze,
    i tak rozliczasz fakture z data wystawienia,
    vat oddajesz dla US.
    dochod z faktury (pomimo nie zaplacenia)
    rozliczasz w miesiacu za ktory jest fa.
    wiec z punktu widzenia US wszystko jest ok,
    a pieniadze nich Ci znajomy da do reki,
    a Ty mu podpisz pobranie ich na jego KW :)

  • 3. Data: 2003-05-13 20:57:15
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>

> [...]
    > wiec z punktu widzenia US wszystko jest ok,
    > a pieniadze nich Ci znajomy da do reki,
    > a Ty mu podpisz pobranie ich na jego KW :)

    vat tradycyjnie, problem polega na tym, ze moj dluznik to stowarzyuszenie (z
    rejestracja w sadzie) i musi miec na wszystko papier, teraz pytanie jaki
    papier :-). Czy moge mu wystawic KP nawet po likwidacji dzialalnosci ?

    Fakt, ze oni moga mi wystawic KW, to tez rozwiazanie :-)

  • 4. Data: 2003-05-13 21:05:27
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > papier :-). Czy moge mu wystawic KP nawet po likwidacji dzialalnosci ?
    >
    > Fakt, ze oni moga mi wystawic KW, to tez rozwiazanie :-)
    Kw ich to tak jak twoje Kp na to samo wychodzi podpiszesz i ok.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-05-13 22:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, Pawel F. Rozenek wrote:
    [...]
    >+ Czy moge mu wystawic KP nawet po likwidacji dzialalnosci ?

    IM*H*O nie ma przeciwwskazań. Przecież to nie jest "prowadzenie
    działaności" :), a z podatkowego p. widzenia raczej czynność
    administracyjna (dochód *już* osiągnąłeś i opodatkowałeś).
    Nawet jakbyś stosował metodę kasową (i dochodu jeszcze nie
    było, a został osiągnięty w momencie zapłaty) to "osiąganie
    dochodu z DG" nie jest tożsame z "prowadzeniem DG" - a przekonuje
    o tym przykładowo przypadek sprzedaży ŚT po zakończeniu DG :)

    >+ Fakt, ze oni moga mi wystawic KW, to tez rozwiazanie :-)

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-05-14 20:09:30
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@b...net>