  • 1. Data: 2004-04-05 07:08:24
    Temat: zatrudnienie bezrobotnego ?
    Od: "karol" <b...@N...pl>

    Witam.
    Czy zatrudniając bezrobotnego zarejestrowanego w UP, muszę zgłaszać ten fakt
    do Urzędu Pracy? Czy wystarczy, że bezrobotny sam zgłosił fakt podjęcia
    pracy (przedstawił umowę o pracę i wyrejestrował się UP ) Jeśli jako
    pracodawca, powinienem zgłosić fakt zatrudnienia, to w jakim terminie i jaie
    kary mi grożą za nie zgłoszenie ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-05 15:31:54
    Temat: Re: zatrudnienie bezrobotnego ?
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "karol" napisał:
> [...]
    > pracy (przedstawił umowę o pracę i wyrejestrował się UP ) Jeśli jako
    > pracodawca, powinienem zgłosić fakt zatrudnienia, to w jakim terminie i

    Witam
    5 dni; 3000 zł

    USTAWA z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu
    Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 514, Nr 90, poz. 844,Nr 122, poz. 1143, Nr
    128, poz. 1176, Nr 135, poz. 1268, Nr 137, poz. 1302, Nr 142, poz. 1380.
    [ ]
    Art. 12.
    [ ]
    5. Pracodawca obowiązany jest zawiadomić w formie pisemnej w ciągu 5 dni
    właściwy powiatowy urząd pracy o zatrudnieniu osoby zarejestrowanej jako
    bezrobotna lub o powierzeniu jej innej pracy zarobkowej.
    [ ]
    Art. 26.
    Bezrobotny jest obowiązany zawiadomić w ciągu 5 dni powiatowy urząd pracy o
    podjęciu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub pozarolniczej
    działalności oraz o zaistnieniu innych okoliczności powodujących utratę
    statusu bezrobotnego albo utratę prawa do zasiłku.
    [ ]
    Art. 63.
    1. Kto zatrudnia lub powierza wykonywanie innej pracy zarobkowej
    bezrobotnemu, nie zawiadamiając o tym właściwego powiatowego urzędu pracy,
    podlega karze grzywny nie niższej niż 500 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.
    2. Jeżeli zatrudniającym lub powierzającym wykonanie innej pracy zarobkowej
    jest
    przedsiębiorca lub osoba działająca w jego imieniu, podlega on karze
    grzywny nie niższej niż 3 000 zł.
    3. Bezrobotny, który podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub
    działalność przynoszącą dochód bez powiadomienia o tym właściwego urzędu
    pracy, podlega karze grzywny nie niższej niż 500 zł.
    [ ]

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-04-05 16:26:06
    Od: "karol" <b...@N...pl>

    Czy te pięć dni to jest pięc dni roboczych? Czy wliczamy w to również
    soboty, niedziele i święta?

  • 4. Data: 2004-04-05 21:40:25
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "karol" napisał:
    > Czy te pięć dni to jest pięc dni roboczych? Czy wliczamy w to również
    > soboty, niedziele i święta?

    IMO w tym przypadku należy zastosować art.110 i dalsze Kodeksu cywilnego.
    "Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego."

    Sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, więc termin do zgłoszenia
    zatrudnienia osoby zarejestrowanej w urzędzie pracy może upływać także w
    sobotę.

    Inaczej "termin" zdefiniowany jest w Ordynacji podatkowej.
    "Art. 12. § 5. Jeżeli ostatni dzień terminu przypada na sobotę lub dzień
    ustawowo wolny od pracy, za ostatni dzień terminu uważa się następny dzień
    po dniu lub dniach wolnych od pracy."; ale dotyczy to tylko sytuacji, w
    których ordynacja ma zastosowanie.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2004-04-06 10:53:49
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > po dniu lub dniach wolnych od pracy."; ale dotyczy to tylko sytuacji, w

    Przerabialem taką sprawę. Skończyło się sądem grodzkim i warunkowym
    umorzeniem. To nas (jako pracodawcę) oczywiście nie zadowoliło i na razie
    jest apelacja. Swoją droga to jakiś absurd by to pracodawcę obciązał ten
    obowiazek. Daje się pracę a tu jeszcze ścigają dyrektora, który faceta na
    oczy nie widuje bo firma zatrudnia 100 osób.Ale takie jest w Polsce
    prawo...