  • 1. Data: 2003-03-28 17:58:11
    Temat: zdrowotne w kwietniu i maju
    Od: TN <n...@i...pl.eu.org>

    No to pięknie :((((

    (z www.zus.pl

    Na podstawie art. 23 ust. 2 w związku z art. 221 ustawy z dnia 23 stycznia
    2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia (Dz.U. z
    17.03.2003 r. nr 45, poz. 391) podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie
    zdrowotne dla wyżej wymienionych osób stanowi kwota zadeklarowana, nie
    niższa niż 1779,43 (75% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze
    przedsiębiorstw w czwartym kwartale 2002 r., włącznie z wypłatami z zysku).

    W związku z powyższym składka na ubezpieczenie zdrowotne za kwiecień i maj
    2003 r. nie może być niższa od kwoty 142,35 zł (tj. 8%).
    )

  • 2. Data: 2003-03-28 18:22:16
    Temat: Re: zdrowotne w kwietniu i maju
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "TN" <n...@i...pl.eu.org> napisał w wiadomości
    g...

    > No to pięknie :((((
    >
    > W związku z powyższym składka na ubezpieczenie zdrowotne za kwiecień i maj
    > 2003 r. nie może być niższa od kwoty 142,35 zł (tj. 8%).

    to stąd: http://www.zus.pl/niusy/i030328.htm ?
    Ale się naprawdę wkurzyłem... Kurde... Przecież to już zakrawa na kpiny z
    nas wszystkich. Dokąd my idziemy?

  • 3. Data: 2003-03-28 18:28:23
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > to stąd: http://www.zus.pl/niusy/i030328.htm ?
    > Ale się naprawdę wkurzyłem... Kurde... Przecież to już zakrawa na kpiny z
    ---------------------------
    Pewnie do dobrobytu, zmiejszenia bezrobocia ,załatania dziury budżetowej
    itp.?
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-28 18:31:45
    Od: TN <n...@i...pl.eu.org>

    W wiadomości <3e8492d9$1@news.home.net.pl>
    dnia: 2003-03-28, "XYZ" <x...@p...pl> wstukał(a):

    > to stąd: http://www.zus.pl/niusy/i030328.htm ?
    dokładnie

    ale to jest dopiero numer:

    ...nie niższa niż 1779,43 (75% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w
    sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale 2002 r., włącznie z wypłatami z
    zysku).

    a media siedziały cicho :(

  • 5. Data: 2003-03-28 19:02:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > a media siedziały cicho :(

    AFAIR była o tym mowa, ale większość skupiła się na
    8% bo pewnie uznała, że to bardziej przemawia do wyobraźni
    niż roztrząsanie tak skomplikowanych spraw jak podstawa
    wymiaru.

    Pix

  • 6. Data: 2003-03-28 19:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, TN wrote:
    [...]
    >+ ale to jest dopiero numer:
    >+
    >+ ...nie niższa niż 1779,43 (75% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
    [...]
    >+ a media siedziały cicho :(

    Nie siedziały.
    Grupowicze też nie siedzieli.
    Ja też ;)
    Zacząłem już dywagować - że ustawa odpowiedziała na istotne pytanie:
    czy podstawa obliczania różnych składek może być różna.

    Kiedyś była już takie pytanie: czy można płacić składkę dobrowolnego
    ubezpieczenia chorobowego od kwoty 5000zł a resztę składek od 700zł...
    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-28 20:06:52
    Od: TN <n...@i...pl.eu.org>

    W wiadomości
    <Pine.WNT.4.50.0303282009470.-152523231-100000@k6-2.
    portezjan.zabrze.pl>
    dnia: 2003-03-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wstukał(a):

    > On Fri, 28 Mar 2003, TN wrote:
    > [...]
    > [...]

    > Nie siedziały.
    > Grupowicze też nie siedzieli.
    > Ja też ;)

    jakiś link poproszę, bo nic w googlach nie znajduję (w datach od 23 stycznia
    do dziś)

    TN

  • 8. Data: 2003-03-28 21:30:01
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Fri, 28 Mar 2003 18:58:11 +0100, TN <n...@i...pl.eu.org>
    wrote:

    >No to pięknie :((((
    >

    >W związku z powyższym składka na ubezpieczenie zdrowotne za kwiecień i maj
    >2003 r. nie może być niższa od kwoty 142,35 zł (tj. 8%).
    >)
    dobra, ale 7,75% i tak odliczam od podatku.
    Czyli na tej zmianie tracę (0,75-0,60) * 2225,41 * 0,0025 = 83 grosze
    Dobrze liczę?

  • 9. Data: 2003-03-29 09:09:21
    Od: "Grupowicz" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zoil" <p...@1...0.0.1> napisał w >

    dobra, ale 7,75% i tak odliczam od podatku.
    > Czyli na tej zmianie tracę (0,75-0,60) * 2225,41 * 0,0025 = 83 grosze
    > Dobrze liczę?

    Zmiana zdrowotnego nie bije za mocno w pracobiorców. Natomiast bije w
    przedsiębiorców, którzy nie mają do zapłaty podatku (bo np. inwestują albo
    mają mały dochód), albo w tych, którzy mają kilka źródeł przychodu - w
    naszym pięknym kraju ociekającym sprawiedliwością społeczną ci co coś mają
    płacą za to samo zawsze kilka razy.
    Biorąc pod uwagę realizowany przez lumpenjanosików program "przede wszystkim
    przedsiębiorców" posunięcie to jest jak najbardziej logiczne. Na pewno
    przyczyni się do zmniejszenia zatrudnienia, co spowoduje zmniejszenie wpływu
    ze składek do funduszu, co spowoduje konieczność podniesienia podstawy i
    procentu co spowoduje...

    Ekonomia wzrostu wg prof. kolodki

    Adam

  • 10. Data: 2003-03-29 10:46:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, TN wrote:
    [...]
    >+ dnia: 2003-03-28, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wstukał(a):
    >+
    >+ > On Fri, 28 Mar 2003, TN wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Ja też ;)
    >+
    >+ jakiś link poproszę, bo nic w googlach nie znajduję (w datach

    Widocznie mało przekonująco traktujesz googla :)

    Tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&n
    ewwindow=1&th=bd3ecbf6e5d44018&rnum=4

    ...albo tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&n
    ewwindow=1&th=32ec9f79cf91bcb8&rnum=37

    Pewnie coś mi jeszcze umknęło :), a drugi post jest crosspostem z .prawo
    (czyli tam jeszcze też coś mogło być).

    pzdr, Gotfryd