  • 1. Data: 2004-12-06 18:19:10
    Temat: złożenie VAT-7 jeden dzień po terminie
    Od: "Piotrek" <j...@w...pl>

    Jestem podatnikiem podatku od towarów i usług rozliczającym się kwartalnie.
    Za trzeci kwartał br. spóźniłem się ze złożeniem deklaracji VAT-7K o jeden
    dzień. Zobowiązanie podatkowe wpłaciłem w terminie.
    Teraz dostałem wezwanie w którym wskazano ww. czyn zabroniony. Wskazali
    ponadto że popełniłem wykorczenie z art. 56 § 5 kks tj.:
    ---------------------------
    Art. 56. § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub płatnikowi
    deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja prawdę albo nie
    dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych nimi danych, przez co
    naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego na uszczuplenie
    podatku, podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze
    pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.
    § 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości,
    sprawca czynu zabronionego określonego w § 1, podlega karze grzywny do 720
    stawek dziennych.
    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1, podlega
    karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie składa w terminie
    organowi podatkowemu lub płatnikowi deklaracji lub oświadczenia
    Uważam, że do mojego czynu wskazana w wezwaniu kwalifikacja wogóle nie
    pasuje.Zamierzam nie przyjąc mandatu, który mi spewnością zaproponują.
    Mam pytanie czy przy wzywaniu z kks siedmiodniowy termin dla wezwanego jest
    obowiązujący czy można wezwać w krótrzym terminie.

    Proszę o wasze opinie.

    Piter