  • 1. Data: 2008-03-24 00:16:53
    Temat: zmiana miejsca zamieszkania a DG
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Witam,

    Zmieniłem miejsce zamieszkania. Zgodnie z Dz.U. z 1999 r. Nr 101, poz.
    1178, 7d pkt. 2, czyli "USTAWA z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo
    działalności gospodarczej":

    > Zmiana miejsca zamieszkania przedsiębiorcy podlega wpisowi przez organ ewidencyjny,
    > który był właściwy przed zmianą. Po dokonaniu zmiany wpisu organ
    > ewidencyjny dotychczas właściwy przesyła zaświadczenie o wpisie do organu
    > właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania przedsiębiorcy. Właściwy
    > organ ewidencyjny dokona z urzędu wpisu przedsiębiorcy do prowadzonej
    > ewidencji działalności gospodarczej.

    Dokonałem zatem wpis w "organie właściwym przed zmianą". Dostałem ładnie
    podpieczętowane zaświadczenie o zmianie we wpisie do ewidencji DG.
    Poszedłem później z powyższym zaświadczeniem do GUS, ale odesłali mnie z
    kwitkiem twierdząc, że chcą zaświadczenie z - używając terminologii -
    organu właściwego po zmianie.

    Pytam się więc, na co mi ten papierek z organu właściwego przed zmianą,
    skoro i tak z nim nic nie mogę zrobić? Mam sobie, za przeproszeniem, w
    ramkę wsadzić, czy co? :)

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 2. Data: 2008-03-27 12:16:19
    Temat: Re: zmiana miejsca zamieszkania a DG
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam się więc, na co mi ten papierek z organu właściwego przed zmianą,
    > skoro i tak z nim nic nie mogę zrobić? Mam sobie, za przeproszeniem, w
    > ramkę wsadzić, czy co? :)

    Po nic ci, wywal to. Ewentualnie gdybyś składał ofertę w postępowaniu
    przetargowym wg uzp mógłby się przydac, ale tak normalnie to chyba tylko do
    wywalenia się nadaje. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2008-03-28 23:27:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MarekZ wrote:

> [...]
    >
    > Po nic ci, wywal to. Ewentualnie gdybyś składał ofertę w postępowaniu
    > przetargowym wg uzp mógłby się przydac, ale tak normalnie to chyba tylko

    Nadaje się też do pogonienia organu właściwego po zmianie, gdyby mimo
    obowiązku, nie wpisał cię z urzędu (np. korespondencja się gdzieś
    zawieruszyła po drodze).

    p. m.