  • 1. Data: 2002-04-23 19:35:26
    Temat: zwrot niemieckiego vatu
    Od: "Leszek" <v...@w...pl>

    Chcialbym sobie kupic kamere wideo w Niemczech. Jej wartosc to ok 12000zl.
    Czy moge miec jakies sensacje na granicy. Czy celnicy moga mi ja oclic? Co
    mowia przepisy ewent. gdzie tego szukac. A ze zwrotem niemieckiego vatu moge
    miec problemy?

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 2. Data: 2002-04-23 20:27:48
    Temat: Re: zwrot niemieckiego vatu
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    12000 czy 1200zl?

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 3. Data: 2002-04-24 06:12:41
    Od: "Sebastian Wawrzyniak" <S...@d...depfa-it.com>

    Użytkownik "Leszek" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mowia przepisy ewent. gdzie tego szukac. A ze zwrotem niemieckiego vatu

    Hej

    Powinieneś liczyć sie z możliwością płacenia cła no i Vat-u (wiem z
    doświadczenia, że jak już się doczepią i w żaden sposób nie chcą Tobie
    odpuścić - pamiętaj że to Ty musisz im udowodnić, że kamerę już miałeś, a
    nie dopiero ją zakupiłeś - to wtedy najlepij jest pokazać paragon, a nie
    sugerować ceny zakupu). Co do zwrotu niemieckiego Vat-u to zależu w jakiego
    rodzaju sklepie kupiłeś sprzęt tj. Tax Free, czy nie. Jeśli sklep jest Tax
    Free to nie odzyskasz całego Vat-u, ale tylko jego część - w sklepach mają
    tabele, że od tylu do tylu zwracają ileś tam. Plusem sklepu Tax Free jest
    to, że odzyskujesz Vat na granicy i już. W slepach, kóre nie są Tax Free
    odzyskujesz cały Vat z tym, że możesz go odzyskać dopiero za drugim razem
    będąc w tym państwie. Chodzi o to,że w tym przypadku musisz pokazać na
    granicy niemieckim celnikom, że sprzęt wywozisz oni dadzą tobie pewien
    papier i dopiero z nim jak wrócisz do sklepu odzyskasz kasę.

    Pozdr.
    Sebastian

  • 4. Data: 2002-04-24 06:36:14
    Od: "dovgird" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Wawrzyniak"
    <S...@d...depfa-it.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > granicy niemieckim celnikom, że sprzęt wywozisz oni dadzą tobie pewien
    > papier i dopiero z nim jak wrócisz do sklepu odzyskasz kasę.

    Ten papier to nic innego jak rachunek podbity przez niemieckiego zolla na
    granicy.

    P.S Wczoraj kumpel byl w berlincu,kupil kamere i bez problemu ja przeniosł i
    podbil Steuer.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-04-24 07:47:06
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Musisz miec podbity przez Niemiecka Słuzbe Graniczna niemiecki dokument SAD ze
    towar przekroczyl granice. Ten dokument nazywa sie Europaisch Gemeinschaft
    /AE/. Jest to zgloszenie wywozy towaru o wartosci jakies 800 EURo.
    Dlatego wczesniej zapytalem czy kamera ma wartosc 12000zl jak podales czy
    1200zl.
    Wtedy z takim podbitym dokumentem wracasz spowrotem do niemiec i dostajesz
    zwrot VATu. A gdzie to musisz popytac sprzedawcy

    --