  • 1. Data: 2004-03-21 12:41:46
    Temat: zwrot vatu po 1 maja
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    w kwietniu kupuję środek trwały i w deklaracji kwietniowej wykazuje zwrot
    bezpośredni, którego nie byłoby gdyby transakcja była już pod rządami nowej
    ustawy. Czy jest możliwość, że US zastosuje do tego zwrotu już nowe
    przepisy? Argumentacja mogłaby być następująca: deklaracja została złożona
    już w maju, kiedy obowiązują już nowe przepisy a sam zwrot będzie dokonywany
    jeszcze poźniej....
    Czyli w praktyce, nie ma żadnego zwrotu bo nowe przepisy nie przewidują
    dokonania zwrotu od zakupu tego środka trwałego.

    pozdrav
    siepacz

  • 2. Data: 2004-03-22 17:09:06
    Temat: Re: zwrot vatu po 1 maja
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    "siepacz" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    > w kwietniu kupuję środek trwały i w deklaracji kwietniowej wykazuje zwrot
    > bezpośredni, którego nie byłoby gdyby transakcja była już pod rządami
    nowej
    ^^^^^^^^
> [...]
    > Czyli w praktyce, nie ma żadnego zwrotu bo nowe przepisy nie przewidują
    > dokonania zwrotu od zakupu tego środka trwałego.

    Według Art 87. nowej ustawy sytuacja nie ulega zmianie (chyba, że nie mam
    ostatecznej wersji...)

    "1. W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust.
    2 jest w
    okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo
    do
    obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do
    zwrotu różnicy
    na rachunek bankowy.

    2. Z zastrzeżeniem ust. 3, zwrot różnicy podatku następuje na rachunek
    bankowy podatnika
    w banku mającym siedzibę na terytorium kraju wskazanym w zgłoszeniu
    identyfikacyjnym,
    o którym mowa w odrębnych przepisach, w terminie 60 dni od dnia złożenia
    rozliczenia przez podatnika. Jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego
    sprawdzenia,
    naczelnik urzędu skarbowego może przedłużyć ten termin do czasu zakończenia
    postępowania wyjaśniającego. Jeżeli przeprowadzone postępowanie wykaże
    zasadność
    zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, urząd skarbowy wypłaca
    podatnikowi
    należną kwotę wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej opłacie
    prolongacyjnej
    stosowanej w przypadku odroczenia płatności podatku lub jego rozłożenia na
    raty.

    3. Różnica podatku podlegająca zwrotowi w kwocie przekraczającej wartość
    podatku naliczonego
    związanego z nabyciem towarów lub usług, które na podstawie przepisów o
    podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz
    wartości
    niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, powiększonej o 22%
    obrotu
    podatnika opodatkowanego stawkami niższymi niż określona w art. 41 ust. 1
    podlega
    zwrotowi w terminie 180 dni od dnia złożenia deklaracji podatkowej."

    Czyli z tego wynika, że jeżeli mam nadwyżke naliczonego i w tym kupiłem
    środek
    trwały to mogę zażadać zwrotu do wysokości vat naliczonego od środku
    trwałego plus
    obrót niższy niż 22% w terminie 60 a nadwyżkę w ciągu 180.

    pzdr
    Fin