  • 1. Data: 2010-08-25 18:26:40
    Temat: Alimenty na nie uznane dziecko - pytanie
    Od: " Kitty" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    sytuacja jest następująca:
    dziecko ma 9 lat, od tego roku ojciec biologiczny /dziecko nie jest przez
    niego oficjalnie uznane /płaci dobrowolnie co miesiąc 500 zł dla dziecka/, a
    w sądzie jest już założona sprawa o ojcostwo i alimenty / za porozumieniem
    obu stron /.

    Czy takie dobrowolne wpłaty powiny być opodatkowane ? Matka jest na razie
    bezrobotna, szuka pracy.
    Proszę o wypowiedzi.
    pozdr

  • 2. Data: 2010-08-25 20:25:16
    Temat: Re: Alimenty na nie uznane dziecko - pytanie
    Od: pit455 <...@...c>

    W dniu 2010-08-25 20:26, Kitty pisze:
> [...]
    > obu stron /.
    >
    > Czy takie dobrowolne wpłaty powiny być opodatkowane ? Matka jest na razie

    http://www.pit.pl/alimenty_opodatkowanie_malzenstwa_
    podatki_w_praktyce_4370.php

  • 3. Data: 2010-08-25 20:49:54
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    tak z ciekawości zapytam, bo w cytowanym linku znalazłem się następujący
    zapis:

    "Rodzice obowiązani są do świadczeń alimentacyjnych względem dziecka,
    które nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, chyba że
    dochody z majątku dziecka wystarczają na pokrycie kosztów jego
    utrzymania i wychowania. Poza powyższym wypadkiem uprawniony do
    świadczeń alimentacyjnych jest tylko ten, kto znajduje się w niedostatku."

    Czy w polskim prawie jest zdefiniowane, jaka jest dolna granica dochodów
    dziecka, uprawniająca je do pobierania świadczeń alimentacyjnych (aby
    było w stanie utrzymać się samodzielnie) ?

    co do "kosztów jego utrzymania".... mogą wystarczyć dochody 2 tys, a
    może NIE wystarczyć 10 tys, jeśli dziecko jest rozrzutne :)

  • 4. Data: 2010-08-25 20:51:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/25/2010 3:49 PM, news wrote:
> [...]
    >
    > co do "kosztów jego utrzymania".... mogą wystarczyć dochody 2 tys, a
    > może NIE wystarczyć 10 tys, jeśli dziecko jest rozrzutne :)

    oceni sąd.