  • 1. Data: 2002-05-16 04:54:24
    Temat: Jak sprzedawac wlasne analizy-projekty???
    Od: "Witold_K." <w...@p...onet.pl>

    Cześć

    Załóżmy, że jestem autorem pracy pt. "Jak dysponując markową odzieżą
    założyć sieć dochodowych lumpeksów" ;-)) i chciałbym zainteresować jej
    kupnem duże firmy z branży.

    Jak waszym zdaniem (od strony księgowania zakupu w firmach, no i
    oczywiście od strony podatkowej) należałoby "ustawić" taką sprzedaż? Jako
    umowę o dzieło? A może coś bardziej tu pasuje?

    Proszę o wszelkie rady! (z góry dziękuję)

    Witold_K.

  • 2. Data: 2002-05-16 07:40:41
    Temat: Re: Jak sprzedawac wlasne analizy-projekty???
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    To zależy od tego czy prowadzisz Dział. Gospodarczą.
    Jeżeli tak no to możesz np. wystawić fakturę i to firmy wolą najbardziej.
    (To jest chyba sprzedaż wartości niematerialnej). Bo nie muszą sie bawic
    papierkami, obliczaniem podatku, itp.
    A jak nie masz działalności to powinna być umowa o dzieło ale najlepiej tu
    pasuje wynagrodzenie z tytułu praw autorskich. Możesz z firmą zawrzeć umowę
    licencyjną i oni Ci płacą wynagrodzenie z tyt. praw. autorskich.
    Możesz przenieść na nich prawa lub pobierać wynagrodzenie za korzystanie z
    utworu.
    Tu możesz przeczytać więcej: http://podatki.hoga.pl/in_prmajat.asp

    pozdrawiam
    WS