  • 1. Data: 2021-12-05 19:31:33
    Temat: Usługa wykonana 30 listopada, FV wystawiona do 15 grudnia.
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Prowadzę DG, KPIR, VAT (memoriał), VAT UE

    Proszę o potwierdzenie, czy dobrze myślę. Hipotetyczna sytuacja.

    Wykonałem usługę (dla firmy z UE z odwrotnym obciążeniem) 30 listopada.
    Faktury za tę usługę nie wystawiłem od razu (30.11) tylko np. 5 grudnia
    (jak rozumiem do 15.12.2021 jest czas, aby wystawić taką fakturę).

    Czy księguję tę fakturę w listopadzie w KPIR i rej VAT, form. VAT UE?

    Czyli:
    Data dokumentu 5.12
    Data księgowania 30.11
    Data zdarzenia gospodarczego 30.11
    Data sprzedaży i data obowiązku podatkowego VAT 30.11
    Miesiąc VAT należny listopad

    I nie będzie problemu, że data księgowania 30.11, a dokumentu 5.12?

    Robiłem testy w moim programie księgowym, jeśli data księgowania
    jest 5.12 to trafia on do KPIR w grudniu, a nie w listopadzie (mimo, że data
    zdarzenia gospodarczego [wykonania usługi] jest 30.11).

    Czy jednak KPIR grudzień, VAT listopad lub grudzień?

    W tym przypadku chyba nie ma znaczenia czy usługa jest jednorazowa, czy cykliczna?

    Pytanie jeszcze o kurs walut. Jeśli, faktura jest w EUR to średni kurs NBP powinienem
    przyjąć z 29 listopada (IMHO tak bo 30.11 to dzień obowiązku podatkowego) czy jednak
    z 3 grudnia, skoro FV wystawiona jest 5.12).