  • 1. Data: 2004-04-01 07:07:47
    Temat: Korzyści z kupna samochodu na DG
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    Witam,

    Kilka dni temu rzuciłem pytanie w kwestii kredytu bądź leasingu na samochód.
    Wszystkim dziękuję za wyjaśnienia. Zdcydowałem się na kredyt.

    Ale teraz mam pytanie w w innej sprawie. Otóż jak kupno samochodu na
    działalność gospodarczą przełoży się na korzyści ekonomiczne. Dodam iz
    prowadzę działalność mało obarczoną VAT'em (zwolnienie lub 0%). Obecnie
    korzystam z ulgi budowlanej.

    Chciałbym dowiedzieć sie co uzyskam, jakie zwolnienia, etc? Co mogę wliczać
    do odliczeń? Raty kredytu, odsetki od kredytu, eksploatacja, benzyna?

    Proszę o porady.

    Pozdrawiam,

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-04-01 08:49:21
    Temat: Re: Korzyści z kupna samochodu na DG
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PerkinS" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Kilka dni temu rzuciłem pytanie w kwestii kredytu bądź leasingu na
    samochód.
    > Wszystkim dziękuję za wyjaśnienia. Zdcydowałem się na kredyt.
    Jednak;-)

> [...]
    > działalność gospodarczą przełoży się na korzyści ekonomiczne. Dodam iz
    > prowadzę działalność mało obarczoną VAT'em (zwolnienie lub 0%). Obecnie
    A moze szanowny Kolega poczyta troche samodzielnie archiwum grupy i zobaczy,
    ze aby odpowiedziec na jakiekolwiek pytanie nalezy sprecyzowac charakter i
    sposob rozliczania prowadzonej dzialalnosci - a jest ich kilka - i to
    dopiero pomoze w uzyskaniu odpowiedzi...

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 3. Data: 2004-04-01 09:45:59
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    Charakter i sposób rozliczania?! Hmmm... Chyba nie za bardzo się w tym
    orientuję, ponieważ zajmuje się tym księgowa. Jednak jak dla mnie jest zbyt
    zachowacza i bardziej martwi się o siebie niż moje sprawy. A jeśli chodzi o
    rozliczanie się z fiskusem to co miesiąc PIT - 5. I tyle wiem!

    W czym rzecz? Otóż tak jak wspomniałem obecnie nie płacę podatku gdyż
    korzystam z ulgi remontowej. Ulga kończy mi się od maja. Wówczas od moich
    dochodów będzie odprowadzany podatek. Dodam, że w koszta DG sa wliczane
    takie rzeczy jak np. komórka etc.

    Jak teraz kupno samochodu przełozy się na korzyści finansowe? Chodzi o to
    aby nie płacić podatku :)

    Zalezy mi na fachowych poradach.

    Pozdrawiam,

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-04-01 13:19:21
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Zalezy mi na fachowych poradach.

    Szczerze (chociaz raczej amatrosko):
    1. zmien ksiegowa;
    lub
    2. za malo jej placisz zeby bawila sie jeszcze w optymalizacje kosztow
    Twojej dzialalnosci;

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-04-02 10:56:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    PerkinS wrote:

> [...]
    > takie rzeczy jak np. komórka etc.
    >
    > Jak teraz kupno samochodu przełozy się na korzyści finansowe? Chodzi o to

    Jesli Ci na fachowych poradach zalezy - idz do doradcy podatkowego...

    A jesli interesuja cie opinie nieznajomych to....

    Jesli samochochod jest ST w firmie poddajesz go amortyzacji.
    Rata amortyzacji, paliwo, naprawy , odsetki od kredytu i wszelkie oplaty sa
    kosztem uzyskania przychodu wiec zmniejszaja DOCHOD a zatem i podatek....

    Same raty kredytu nie sa kosztem....

    Pozdrowienia
    Boguslaw