  • 1. Data: 2007-01-05 13:39:02
    Temat: Nowe rozporządzenie o prowadzeniu PKPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Szukam, szukam i nie widzę - wygląda, że się nie ukazało. I tym samym w
    PKPiR zostaje nam w nowym roku niepotrzebna kolumna - "reprezentacja i
    reklama"

  • 2. Data: 2007-01-05 13:41:05
    Temat: Re: Nowe rozporządzenie o prowadzeniu PKPiR
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:enlkdm$10v$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > samym w
    > PKPiR zostaje nam w nowym roku niepotrzebna kolumna -

    Co wiecej czy nadal trzeba ja bedzie prowadzic "miesiecznie"
    (podsumowania)? Bo ja bym wolal "kwartalnie".

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-05 13:44:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    [...]
    > Co wiecej czy nadal trzeba ja bedzie prowadzic "miesiecznie"
    > (podsumowania)? Bo ja bym wolal "kwartalnie".

    O, i to jest poważniejszy problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-05 16:14:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-01-2007 o 14:44:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > [...]
    >
    > O, i to jest poważniejszy problem.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ano, kwartalne prowadzenie ogólnie zmniejsza ilość zagwozdek, bo jest
    mniej przejść między okresami.
    Tak wogóle to powinno być to tak jak przy VAT - ma dać się określi
    podstawa opodatkowania,
    ma być zgodnie z przepisami, a reszta to wg uznania. Bo scenariusze
    ministra zwykle sa rozbieżne
    ze scenariuszami pisanymi przez życie :)

    pozdr

  • 5. Data: 2007-01-05 16:21:06
    Od: s...@o...pl

    > [...]
    >
    > O, i to jest poważniejszy problem.

    a czy będzie wykroczeniem, jeśli podatnik "samowolnie" pod miesiącami
    marzec czerwiec wrzesień i grudzień zrobi sobie dodatkowe podsumowanie?

    pozdr
    Aleksander

  • 6. Data: 2007-01-05 17:16:21
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a czy będzie wykroczeniem, jeśli podatnik "samowolnie" pod
    > miesiącami
    > marzec czerwiec wrzesień i grudzień zrobi sobie dodatkowe
    > podsumowanie?

    Nie bedzie, ale po co sumowac poszczegolne miesiace wewnatrz
    kwartalu (czego brak bedzie juz nieprawidlowoscia w sensie
    przepisow).

    marekz

  • 7. Data: 2007-01-08 12:19:24
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > [...]
    > O, i to jest poważniejszy problem.

    To co mam teraz prowadzic PKPiR, a jak wyjdzie rozporzadzenie to przepisac
    ja do nowej (tak pewnie nie wolno), czy tez nie prowadzic (prowadzic na
    brudo) i czekac na rozporzadzenie aby zaczac prowadzic w nowej (tak tez
    pewnie nie wolno) ?

    Daniel

  • 8. Data: 2007-01-08 12:46:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-01-2007 o 13:19:24 Daniel Chlodzinski <d...@s...precz> napisał(a):

> [...]
    > przepisac ja do nowej (tak pewnie nie wolno), czy tez nie prowadzic
    > (prowadzic na brudo) i czekac na rozporzadzenie aby zaczac prowadzic w

    Na ten rok ma już nie wyjść, chociaż nigdy nic nie wiadomo...

  • 9. Data: 2007-01-08 19:38:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, Daniel Chlodzinski wrote:

> [...]
    > i czekac na rozporzadzenie aby zaczac prowadzic w nowej (tak tez pewnie nie

    No nie wolno.
    Ale przecież "dzisiejsze" rozporządzenie w niczym nie przeszkadza
    rozliczaniu kwartalnemu, jedynie skutecznie utrudnia życia każąc
    rozliczać miesiąc mimo że to nikomu do niczego (ani do zaliczki ani
    do deklaracji) niepotrzebne.
    JAKBY wyszlo nowe rozporządzenie, to "w toku" po prostu zaczniemy
    rzadziej robić linijki z podkreśleniem i podsumowaniem :) (całych
    kwartałów zamiast poszczególnych miesięcy).

    pzdr, Gotfryd