  • 1. Data: 2004-11-24 14:14:51
    Temat: Obniżenie skladki ZUS - Kto korzysta/korzystał z oferty HESTIANIN Sp. z o.o.?
    Od: "Witek" <m...@g...pl>

    Dostałem ofertę od tejże firmy, zarejestrowani w Katowicach
    proponują zawarcie umowy-zlecenia dla ludzi prowadzacych
    dzialalnosc gosp. celem obnizenia ZUSu
    Czy ktos z tego korzysta/korzystal?
    Czy to legalne?
    Pozdrawiam
    Witek

  • 2. Data: 2004-11-24 17:13:10
    Od: "Ami" <k...@e...com>

    Nie znam oferty tej firmy.

    Pewna firma z Tychów oferuje zatrudnienie na umowe zlecenie z wynagrodzeniem
    26 zł brutto. W zamian Ty zlecasz umieszczenie oferty Twojej firmy na ich
    serwerze, za ktorą to usługę płacisz 200 zł/m-c.

    W efekcie koszty zusowskie spadaja o 50% (licząc te 200 zł).

    ZUS dużo chce, ZUS dostaje G.

    pozdrawiam
    Ami Decr

  • 3. Data: 2004-11-24 17:22:51
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Dostałem ofertę od tejże firmy, zarejestrowani w Katowicach
    > proponują zawarcie umowy-zlecenia dla ludzi prowadzacych
    > dzialalnosc gosp. celem obnizenia ZUSu
    > Czy ktos z tego korzysta/korzystal?
    Ja korzystam.
    > Czy to legalne?
    Też nie wiem więc nie zabieram głosu czy ta firma robi to legalnie.

    A nie masz jakiegoś znajomego, który prowadzi DG? albo jakiejś małej firmy
    kilkuosobowej z zaprzyjaźnionym szefem ( w małych firmach łatwiej się
    dogadać).
    Przecież możesz np znajomemu roznosić np ulotki reklamowe.
    Albo dołek wykopać pod..... to żeby mu samochód nie zjeżdzał, albo cokolwiek
    inne.
    Czy to, że ZUS nie zarobi to znaczy, że ktoś inny musi te pieniądze dostać?
    To wg mnie jeszcze większe zdzierstwo niż ZUS.

    PawełJ

  • 4. Data: 2004-11-25 09:37:38
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 18:22, na pl.soc.prawo.podatki, PawełJ napisał(a):

> [...]
    > Przecież możesz np znajomemu roznosić np ulotki reklamowe.
    > Albo dołek wykopać pod..... to żeby mu samochód nie zjeżdzał, albo cokolwiek

    I ten znajomy 'szef' musi od takiego 'pracownika' odprowadzić podatek,
    składki na ZUS /ogólnie ZUS/.

    > Czy to, że ZUS nie zarobi to znaczy, że ktoś inny musi te pieniądze dostać?
    > To wg mnie jeszcze większe zdzierstwo niż ZUS.

    Nie bój żaby - ZUS zbiera co mu się należy ;)
    Aby Ty prowadząc swoją działalność opłacałeś _tylko_ ubezpieczenie
    zdrowotne, musisz być zatrudniony /zbieg ubezpieczeń/ z co najmniej
    minimalna płacą!

    Przykład podany powyżej - my Ciebie za 26 zł - Ty nam za 200 zł i nie
    płacisz ZUSu ..... MEGA ROTFL

    --
    Herbi
    25-11-2004 10:37:35

  • 5. Data: 2004-11-25 09:44:08
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 24 lis o godzinie 18:13, na pl.soc.prawo.podatki, Ami napisał(a):

    > Pewna firma z Tychów oferuje zatrudnienie na umowe zlecenie z wynagrodzeniem
    > 26 zł brutto. W zamian Ty zlecasz umieszczenie oferty Twojej firmy na ich
    > serwerze, za ktorą to usługę płacisz 200 zł/m-c.

    No i?

    > W efekcie koszty zusowskie spadaja o 50% (licząc te 200 zł).

    Mógłbyś te swoje 'rewelacje' opisać tak jakoś bardziej logicznie :P
    MEGA ROTFL!!!

    > ZUS dużo chce, ZUS dostaje G.

    ZUS się zgłosi do Ciebie po swoje pieniądze - wtedy Tobie zostanie tylko
    zrobić wielkie G i liczyć na to że ZUS będzie wspaniałomyślny i się z Tobą
    ułoży, byś mógł spłacać w ratach swoje zadłużenie wobec niego.

    --
    Herbi
    25-11-2004 10:44:06

  • 6. Data: 2004-11-25 10:29:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie bój żaby - ZUS zbiera co mu się należy ;)
    > Aby Ty prowadząc swoją działalność opłacałeś _tylko_ ubezpieczenie
    > zdrowotne, musisz być zatrudniony /zbieg ubezpieczeń/ z co najmniej
    > minimalna płacą!

    Przynajmniej na dziś limit minimalnej pracy nie dotyczy zbiegu
    ubezpieczeń z dzialalności z ubezpieczeniami z tyt. umów wykonywanych
    osobiście.

    > Przykład podany powyżej - my Ciebie za 26 zł - Ty nam za 200 zł i nie
    > płacisz ZUSu ..... MEGA ROTFL

    Mega FOTFL.. tyle lat i ciągle nie doczytałes ustawy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2004-11-25 15:47:42
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Przynajmniej na dziś limit minimalnej pracy nie dotyczy zbiegu
    A wraz z upadkiem w sejmie ustawy o ZUS - tej z nowymi progami to i chyba w
    przyszłym roku będzie tak samo to wyglądać
    > ubezpieczeń z dzialalności z ubezpieczeniami z tyt. umów wykonywanych
    > osobiście.

    PawełJ

  • 8. Data: 2004-11-25 16:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, Herbi wrote:
    >+ Dnia 24 lis o godzinie 18:22, na pl.soc.prawo.podatki, PawełJ napisał(a):
    [...]
    >+ Aby Ty prowadząc swoją działalność opłacałeś _tylko_ ubezpieczenie
    >+ zdrowotne, musisz być zatrudniony /zbieg ubezpieczeń/ z co najmniej
    >+ minimalna płacą!

    Ja rozumiem że PawełJ napisał "zatrudnienie".
    Ale napisał wyraźnie o UMOWIE ZLECENIA: w którym przepisie jest
    "limit minimalnej płacy" ???

    >+ Przykład podany powyżej - my Ciebie za 26 zł - Ty nam za 200 zł i nie
    >+ płacisz ZUSu ..... MEGA ROTFL

    Z kogo ? ;>
    Oczywiście pomijam sprawę przyszłej emerytury. Bo AFAIR jeśli
    "podstawa" jest mniejsza od jakiegoś minimum i NIE pochodzi
    z "zatrudnienia na umowie o pracę" to NIE podlega pod ochronę
    "minimalnej emerytury".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...

  • 9. Data: 2004-11-25 20:13:50
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Mógłbyś te swoje 'rewelacje' opisać tak jakoś bardziej logicznie :P
    > MEGA ROTFL!!!
    Możesz to wyjaśnić? Bo jak widzisz z mojego poprzedniego postu to jestem
    tematem mocno zainteresowany.

    > ZUS się zgłosi do Ciebie po swoje pieniądze - wtedy Tobie zostanie tylko
    > zrobić wielkie G i liczyć na to że ZUS będzie wspaniałomyślny i się z Tobą
    > ułoży, byś mógł spłacać w ratach swoje zadłużenie wobec niego.
    przy wyaśnainiu spróbuj wziąść pod uwagę takie wyjasnienie, które zus
    umieścił na swojej stronie :

    "Prowadzenie pozarolniczej działalności lub współpraca przy niej i umowa
    zlecenia
    okres od 1 stycznia 1999 r. do 13 stycznia 2000 r.

    Osoba prowadząca pozarolniczą działalność lub osoba z nią współpracująca,
    która jednocześnie spełniała warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    społecznymi z tytułu wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia lub umowy
    agencyjnej, podlegała obowiązkowo ubezpieczeniom społecznym z tego tytułu,
    który powstał wcześniej. Z drugiego tytułu podlegała ubezpieczeniom
    społecznym na swój wniosek. Osobie takiej przysługiwało również prawo do
    zmiany tytułu ubezpieczeń, z którego podlegała obowiązkowo ubezpieczeniom.

    Jednocześnie należy pamiętać, że w wymienionym okresie obowiązek ubezpieczeń
    społecznych rodziła umowa zlecenia (umowa agencyjna) zawarta z jednym
    zleceniodawcą na czas dłuższy niż 14 dni lub umowy zawarte z jednym
    zleceniodawcą na okres krótszy niż 15 dni, jeżeli łączny okres, na jaki
    umowy zostały zawarte, wynosił co najmniej 15 dni, a przerwy między tymi
    umowami były krótsze niż 60 dni.
    okres od 14 stycznia 2000 r.

    Podane wyżej zasady ubezpieczeń społecznych nie uległy zmianie. Różnica
    polega natomiast na tym, że obecnie obowiązek ubezpieczeń społecznych rodzi
    każda zawarta umowa zlecenia (agencyjna), niezależnie od okresu, na jaki
    została zawarta.

    Obowiązek ubezpieczeń społecznych - obok umów zlecenia i umów agencyjnych -
    rodzą także inne umowy o świadczenie usług (niezależnie od okresu, na jaki
    zostały zawarte), do których zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się
    przepisy dotyczące zlecenia."

    PawełJ

  • 10. Data: 2004-11-30 10:19:52
    Od: "Witek" <m...@g...pl>

> [...]
    > zleceniodawcą na okres krótszy niż 15 dni, jeżeli łączny okres, na jaki
    > umowy zostały zawarte, wynosił co najmniej 15 dni, a przerwy między tymi
    Witam
    Dziękuję Wszystkim za dyskusję - jak w temacie. Bardzo mi pomogliście.
    Ale jeszcze jedno pytanie:
    Jeżeli prowadzę firmę czy w ramach jej działania zamiast wystawienia firmie (np.
    HESTIANINOWI) faktury ta firma mnie zatrudnia? (i p
    łaci za mnie niski ZUS) - czy przepisy prawa zezwalają na zatrudnienie zamiast
    wystawienia faktury?
    Pytałem w Firmie Hestianin czy płacąc niższy ZUS - ZUS będzie mnie nękał kontrolami?
    Odpowiedzieli:
    Ze to Oni są stroną którą ZUS będzie kontrolował - bo Oni wykorzystują lukę prawną a
    nie moja firma.
    pozdrawiam
    Witek