  • 1. Data: 2003-08-20 10:02:38
    Temat: Odmowiono przyjecia zgloszenia dzialalnosci
    Od: "WoLF" <d...@p...fm>

    Zadzwoniłem dziś do UM zapytać o moje zgłoszenie DG.
    Okazało się Urząd miasta odmówi mi przyjecia zgloszenie DG
    dlatego ze nie jestem na stałe zameldowany w lokalu w którym mieszkam.

    Jestem zameldowany czasowo, na okres jeszcze 3 lat.

    Szukałem jakiejś podstawy prawnej, ale nic nie mogę znależć, panienka z
    działu ewidencji powiedziała, że na piśmie dostanę podstawe prawną.
    Obawiam sie tylko ze tą podstawą moze byc jakieś ich wewnętrzne
    rozporzadzenie.

    Czy moze coś przeoczyłem w moich poszukiwaniach i jest przepis co zabrania
    mi zgłosić siedzibę firmy w miejscu zamieszkania tymczasowego ?

    Wolinski Filip

  • 2. Data: 2003-08-21 07:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, WoLF wrote:

    >+ Zadzwoniłem dziś do UM zapytać o moje zgłoszenie DG.
    >+ Okazało się Urząd miasta odmówi mi przyjecia zgloszenie DG
    >+ dlatego ze nie jestem na stałe zameldowany w lokalu w którym mieszkam.

    Mnie zastanawia co miejsce zamieszkania ma do tego ;)
    Miejsce prowadzenia DG albo miejsce przechowywania ksiąg
    ("siedziba") to chyba by się łapała ?
    [...]
    >+ Czy moze coś przeoczyłem w moich poszukiwaniach i jest przepis co zabrania
    >+ mi zgłosić siedzibę firmy

    A, jednak :)

    >+ w miejscu zamieszkania tymczasowego ?

    Zeznam że nie wiem.
    Ale wtedy nie rozumiem jakim prawem są pootwierane wszystkie
    sklepiki w których właściciele biznesu nie są właścicielami
    nieruchomości tylko wygrali przetarg np. na 3 czy 5 lat !
    IMHO panienka naciąga, ale chyba pozostaje ci poczekać na
    pismo bo wróżyć nie będziemy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-21 07:47:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Poprawka:

    On Wed, 20 Aug 2003, WoLF wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jestem zameldowany czasowo, na okres jeszcze 3 lat.

    Chwila moment, nie zauważyłem poprzednio:
    A co ma "zameldowanie" do tego ?
    Znaczy: a jaki masz *tytuł prawny* do zajmowania mieszkania ?

    Tłumaczę na polski: zameldowanie *powinno być* stwierdzeniem
    *faktu* przebywania w danym miejscu, nie ma nic wspólnego
    z prawem do owego przebywania.
    Pytaniem jest czy np. jesteś dzikim lokatorem - bo jak nie
    podałeś owego "tytułu prawnego" do zajmowanego lokalu, to
    IMVHO mogą ci właśnie tak odpisać (Pan tam przebywa, ale
    z przedstawionych dokumentów nie wynika że ma Pan PRAWO
    tam być, a taki dokument jest wymagany przez przepisy !).

    >+ Szukałem jakiejś podstawy prawnej, ale nic nie mogę znależć,

    Tak z ciekawości: w czym szukałeś ?
    Bo popatrzywszy na łączną grubość wszystkich potencjalnych
    miejsc gdzie mógłby być jakiś zapis czułbym się zagubiony :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-08-21 08:15:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Chwila moment, nie zauważyłem poprzednio:
    > A co ma "zameldowanie" do tego ?
    > Znaczy: a jaki masz *tytuł prawny* do zajmowania mieszkania ?

    AFAIK już chyba ponad rok temu został zniesiony wymóg
    przedstawiania tytułu prawnego w UMie (zostaje dalej
    w US, ale to inna sprawa).
    Wydaje mi się, że należałoby zażądać podstawy prawnej
    od UM, bo chyba urzędasy nie są na bieżąco z przepisami.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 5. Data: 2003-08-21 13:28:04
    Od: "WoLF" <d...@p...fm>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > z przedstawionych dokumentów nie wynika że ma Pan PRAWO
    > tam być, a taki dokument jest wymagany przez przepisy !).

    chyba juz nie żądają tytułu prawnego
    oczywiscie mam umowe najmu, ale nie żądali jej przedłożenia

    > Tak z ciekawości: w czym szukałeś ?
    > Bo popatrzywszy na łączną grubość wszystkich potencjalnych
    > miejsc gdzie mógłby być jakiś zapis czułbym się zagubiony :)

    w programie prawniczym LEX
    posiadającym dość rozbudowaną, wieloopcjową wyszukiwarkę

    --
    Wolinski Filip

  • 6. Data: 2003-08-22 10:32:43
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [...]
    > Ale wtedy nie rozumiem jakim prawem są pootwierane wszystkie
    > sklepiki w których właściciele biznesu nie są właścicielami
    > nieruchomości tylko wygrali przetarg np. na 3 czy 5 lat !
    Z NIP-ów na fakturach niektórych sklepów wyraźnie widać, że DG mają
    zgłoszoną np. na północy Polski i sklepik prowadzą w Krakowie, czy,
    szczególnie w Zakopanem. Dość to praktyczne - można długo nie obawiać się
    kontroli ...
    WSm

  • 7. Data: 2003-08-22 15:06:15
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgłoszoną np. na północy Polski i sklepik prowadzą w Krakowie, czy,
    > szczególnie w Zakopanem. Dość to praktyczne - można długo nie obawiać się

    1. Gdzie jest dokumentacja ?
    2. Gdzie płacą VAT ?

    Karol

  • 8. Data: 2003-08-22 15:20:45
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 20 sierpnia 2003 o godzinie (12:02:38) napisano:

> [...]
    W> Szukałem jakiejś podstawy prawnej, ale nic nie mogę znależć, panienka z
    W> działu ewidencji powiedziała, że na piśmie dostanę podstawe prawną.

    Czy zechcialbys nam zacytowac ta podstawe prawna, gdy otrzymasz pismo?

    W> Obawiam sie tylko ze tą podstawą moze byc jakieś ich wewnętrzne
    W> rozporzadzenie.

    Nie moze byc.

    W> Czy moze coś przeoczyłem w moich poszukiwaniach i jest przepis co zabrania
    W> mi zgłosić siedzibę firmy w miejscu zamieszkania tymczasowego ?

    Poniewaz jakos tak sie dzieje, ze czesto cytuje tu PDG (a art. 88 b i c
    szczegolnie) :) to jeszcze raz:
    "Art. 88b.
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy,
    s. 26/32
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli
    stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również
    wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego
    miejsca, o którym mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej."

    Nie wiem, gdzie tu sie panienka z okienka dopatrzyla wskazania miejsca
    stalego zameldowania. Chyba, ze cos przekreciles i po prostu nie masz
    miejsca zamieszkania albo nie podales siedziby.

    No i jeszcze:
    "Art. 88c.
    Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu, gdy:
    1) zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami ustawy,
    2) zgłoszenie zawiera braki formalne, które _mimo wezwania_ nie
    zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
    3) prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu dzia-
    łalności gospodarczej przez przedsiębiorcę."

    Proponuje poczekac na pismo, moze bedziesz mial wezwanie do usuniecia
    brakow, a nie decyzje odmowna.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 9. Data: 2003-08-22 20:44:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ > szczególnie w Zakopanem. Dość to praktyczne - można długo nie obawiać się

    Hymk...
    Mamy się nie dziwić że w biurze rachunkowym ? W Poznaniu ?
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd