  • 1. Data: 2020-01-19 07:32:46
    Temat: Oswiadczenie o wyborze ryczaltu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do kiedy w 2020 składa się oświadczenie o wyborze ryczałtu od najmu?

  • 2. Data: 2020-01-19 12:17:43
    Temat: Re: Oswiadczenie o wyborze ryczaltu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 07:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do kiedy w 2020 składa się oświadczenie o wyborze ryczałtu od najmu?

    W tym samym terminie co inne zmiany formy opodatkowania,
    a ten termin chyba znasz.

  • 3. Data: 2020-01-19 12:29:04
    Od: Nikt <n...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 07:35:02 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Do kiedy w 2020 składa się oświadczenie o wyborze ryczałtu od najmu?

    Już drugi rok nigdy się nie składa. Wyboru dokonuje się przez pierwszą wpłatę
    ryczałtu (z właściwym tytułem wpłaty i we właściwym terminie). Wpłacasz do 20 lutego
    jeśli płacisz miesięcznie lub do 20 kwietnia jeśli kwartalnie.

    Do 20 lutego trzeba natomiast składać oświadczenie o wyborze opodatkowania najmu z
    majątku wspólnego przez jednego z małżonków.

    A ponieważ jak widać jesteś mocno do tyłu z przepisami, przypominam też, że już od 1
    stycznia (czyli już za grudzień) podatek płaci się nie na wspólny rachunek urzędu
    skarbowego a na indywidualne mikrokonto podatkowe. Jeśli wpłacisz na niewłaściwy
    rachunek, to nie wybierzesz w ten sposób ryczałtu.

  • 4. Data: 2020-01-19 12:54:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak to zrobić w "kasie" w urzędzie?
    W W-wie (po likwidacji kas jako podmiotów US) były "agencje" obsługujące US (i wpłaty
    gotówkowe bez prowizji) - podawałeś tytuł, a
    numer konta Cię nie interesował.

    -----

  • 5. Data: 2020-01-19 13:26:57
    Od: Nikt <n...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 12:54:33 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jak to zrobić w "kasie" w urzędzie?
    > W W-wie (po likwidacji kas jako podmiotów US) były "agencje" obsługujące US (i
    wpłaty gotówkowe bez prowizji) - podawałeś tytuł, a
    > numer konta Cię nie interesował.

    Zapytaj w tej agencji. Prawdopodobnie będą pytali o numer pesel / NIP i na tej
    podstawie wygenerują sobie numer tego mikrorachunku. Albo będą żądali podania tego
    numeru rachunku.
    Termin wpłaty ryczałtu za grudzień masz w tym roku taki jak termin złożenia PIT-28
    czyli do końca lutego, a właściwie do 2 marca bo 29 luty to sobota.

  • 6. Data: 2020-01-19 15:10:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W ub.r. były zas. ogólne (czyli PIT do końca kwietnia), a przejście na zryczałtowany
    ze źródła (najem) od 01.01.2020 (bo w trakcie
    roku chyba nie można bez kombinacji typu stara -> nowa umowa).
    Kiedy można kwartalnie, a kiedy trzeba miesięcznie?

    -----

  • 7. Data: 2020-01-20 06:04:59
    Od: Nikt <n...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 15:11:36 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > roku chyba nie można bez kombinacji typu stara -> nowa umowa).
    > Kiedy można kwartalnie, a kiedy trzeba miesięcznie?

    Można kwartalnie, jeśli w roku ubiegłym przychód (nie dochód) z najmu był mniejszy od
    25000 EUR czyli 109 335 zł. O tym wyborze będziesz informować US dopiero za rok
    wypełniając PIT-28 za 2020 - jest tam pole do zaznaczenia. Nigdzie w przepisach nie
    widzę warunku, który mówiłby o sposobie opodatkowania w ubiegłym roku, więc raczej
    warunek kwoty przychodu dotyczy także tych co poprzednio stosowali zasady ogólne.