    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od wygranych na loterii w UE
    Date: Wed, 10 May 2023 10:38:13 +0200

    Tak sobie niespodziewanie kupiłem Eurojacka w Niemczech.
    Ciekawe, że zwykły zakład kosztuje tam 2,6 Euro - czyli
    patrząc po kursie kantorowym, żeby kupić niemiecki kupon
    trzeba zainwestować niecałe 12zł czyli u nas jest drożej, bo
    12,5 za jeden zakład. Realnie jest to drogi zakład,
    ale jak widać jeszcze na tej działce państwo łupi dodatkowo
    kilkadziesiąt groszy już na wstępie.

    Oczywiście nic nie trafiłem, ale tak się zacząłem zastanawiać
    czy by sobie człowiek dodatkowego kłopotu nie narobił
    (bo się może okazać, że trzeba mieć adres zamieszkania w DE,
    żeby odebrać jakieś większe sumy) i jak wygląda
    sprawa z opodatkowaniem tego.
    Przykładowo trafia Polak w Unii te 10mln euro i jak to jest opodatkowane?
    Tylko w kraju zakupu losu czy jakiś dodatkowy podatek trzeba by jednak
    zapłacić
    w Polsce (bo przecież od tej wygranej polski monopol loteryjny nie
    zobaczyłby ani grosza)