  • 11. Data: 2002-07-19 06:45:34
    Temat: Re: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ah72sv$263n$1@pingwin.acn.pl...
    > Czy Ty jestes tym sam K.K. z pbb?
    > Bo jakie takie dziwnie lamerskie pytania zadajesz jak na "bankiera" :-)

    Za to bardzo mi się podobają iście profesjonalne dwie odpowiedzi na moje
    pytanie :-))) Czy ktoś zna odpowiedź? Zdaje się, że nie :-(( Pytanie jest wg
    mnie bardzo istotne a nic na ten temat nie wynika z Rozporządzenia.

    K. Kowalski

  • 12. Data: 2002-07-19 09:26:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czy ktoś zna odpowiedź? Zdaje się, że nie :-(( Pytanie jest wg
    > mnie bardzo istotne a nic na ten temat nie wynika z Rozporządzenia.
    >
    > K. Kowalski

    Krzysiu, bank spartolił formatkę, a Ty się żalisz tutaj?
    Nie wierzę, że tam nie zadzwoniłeś.
    Mam nadzieję, że już poprawiają.

    CEZ

  • 13. Data: 2002-07-19 10:08:03
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah8m07$27b$1@news2.tpi.pl...
    > Krzysiu, bank spartolił formatkę, a Ty się żalisz tutaj?
    > Nie wierzę, że tam nie zadzwoniłeś.
    > Mam nadzieję, że już poprawiają.

    No dobrze - ale który bank? Czy ktoś może mi w końcu odpowiedzieć _na
    pytanie_ :-) zamiast wypisywać jakie to oczywiste ;-)

    Przypomnę:
    Jeszcze nie daje mi spokoju sytuacja, gdy w spółce cywilnej, wspólnik płaci
    zaliczkę na podatek (PIT5) z konta firmowego. Kto jest zobowiązanym? Czyje
    mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
    firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-07-19 10:44:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message
> [...]
    > mają być dane i czyj NIP? Niektóre banki podstawiają na siłę dane adresowe
    > firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    NIC.

    Zobowiazanym jest oczywscie "przedsiebiorca", lecz moze zaplacic z konta
    spolki
    i oczywiscie jako posiadacz rachunku musio byc "spolka"
    Na przelewie jest, ze to Pit-5 pisze Pan NIP zobowiazanego - i juz.

    Boguslaw

  • 15. Data: 2002-07-19 11:04:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    adresowe
    > firmy i tylko NIP można wpisać z palca - co wtedy?

    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle napisałeś.
    Zrozumiałem, że w nowej formatce do przelewów do US
    bank podstawia Ci sam dane spółki i nie możesz tam wpisać
    swoich danych lub wspólnika jako zobowiązanych do
    regulowania podatku za siebie.

    Jeśli nie można wpisać z palca prawidłowych danych
    to można sobie darować zwracani uwagi w banku, że jest niezgodnie
    i jakieś tam reklamacje, bo
    do terminu płatności podatku i tak nic nie wyjaśnią
    (pół roku zabrało im
    tworzenie tej formatki :-))

    Można spróbować w okienku, jeśli jest
    (papier przyjmie prawidłowo wypełnione)
    - napisać pismo z prośbą o wyjaśnienie tych niezgodności z przepisami

    Proponuję zapłacić w innym banku.

    CEZ

  • 16. Data: 2002-07-19 11:07:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle napisałeś.

    Przeczytałem to raz jeszcze.
    Teraz wydaje mi się, że to wszystko masz już za sobą
    i w banku Cię spławili.
    Zrób tak jak pisze BS.
    Wpisz swój NIP i już.

    CEZ

  • 17. Data: 2002-07-19 11:48:46
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message news:ah8rts$pr1$1@news.tpi.pl...
    > Przeczytałem to raz jeszcze.
    > Teraz wydaje mi się, że to wszystko masz już za sobą
    > i w banku Cię spławili.
    > Zrób tak jak pisze BS.
    > Wpisz swój NIP i już.

    Muszę poważnie przemyśleć to czy potrafię napisać to o co mi chodzi :-)))
    Moją intencją było zadanie pytania: JAK powinno być prawidłowo? Tego właśnie
    nie jestem pewien :-)))
    Jak rozumiem z powyższych listów - prawidłowo powinno być tak, że mogę
    wpisać zarówno NIP (czy też inny id) jak i DANE zobowiązanego z palca,
    płacąc przelewem z konta.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 18. Data: 2002-07-19 11:50:39
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > Jak rozumiem z powyższych listów - prawidłowo powinno być tak, że mogę
    > wpisać zarówno NIP (czy też inny id) jak i DANE zobowiązanego z palca,
    > płacąc przelewem z konta.

    I jeszcze prośba. Jeśli tak jest - bardzo bym prosił o podanie podstawy
    prawnej do tego.

    K. Kowalski

  • 19. Data: 2002-07-19 11:54:19
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > i oczywiscie jako posiadacz rachunku musio byc "spolka"
    > Na przelewie jest, ze to Pit-5 pisze Pan NIP zobowiazanego - i juz.

    No i pojawi się nieścisłość. Dane zobowiązanego będą inne niż NIP
    zobowiązanego. Czy wogóle ktoś mysli o takich rzeczach projektując takie
    formularze?

    K. Kowalski

  • 20. Data: 2002-07-19 17:55:10
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał
    w wiadomości news:ah8ueg$mkf$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
    > "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> wrote in message
    >
    > I jeszcze prośba. Jeśli tak jest - bardzo bym prosił o podanie podstawy
    > prawnej do tego.

    Jezeli dobrze zrozumialem problematyke, to pytasz czy Ja (lub ktokolwiek
    inny) moge zaplacic Twoje zobowiazanie podatkowe? (pomijam kwestie jakichs
    tajemniczych formularzy, o ktorych tu piszecie :-) dopoki nie zobacze ich w
    Homebankingu i US nie cofnie mi dotychczasowych przelewow, to one, te
    formularze, dla mnie nie istnieja).

    Podejrzewam, ze odpowiedz na powyzsze pytanie jest zapewne w KC i byc moze
    Ordynacji Podatkowej. Jako nie prawnik, a tylko slepy wklepywacz przelewow
    bankowych nazwalbym to "cesja wierzytelnosci". U mnie w praktyce (US) to
    dziala. ZUSu jeszcze nie testowalem, ale jak napisal "cef" wyglada, ze jest
    to tez mozliwe.

    Karol

    Karol