  • 1. Data: 2005-12-06 15:41:35
    Temat: Przeniesienie KPiR z papieru do komputera.
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Mam ostatnio nieco czasu i pomyslalem ze przenioslbym swoje stare
    (max. 3 lata) KPiR oraz 'kilometrowki' do programu, ktory zakupilem w
    zeszlym roku. Czy taka operacja jest zgodna z prawem i nie bede mial w
    przyszlosci klopotow?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2005-12-06 15:59:30
    Temat: Re: Przeniesienie KPiR z papieru do komputera.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisal(a):
> [...]
    > (max. 3 lata) KPiR oraz 'kilometrowki' do programu, ktory zakupilem w
    > zeszlym roku. Czy taka operacja jest zgodna z prawem i nie bede mial w

    A dlaczego masz komuś o tym mówić? Przecież papierowych dokumentów nie
    zniszczysz i w razie czego je pokażesz.

    P.S. Takie programy tylko POMAGAJĄ w prowadzeniu papierowej KPiR, np.
    przeliczając ją i drukując.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-12-06 18:39:33
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dn4ch2$c4v$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > A dlaczego masz komuś o tym mówić? Przecież papierowych dokumentów
    nie
    > zniszczysz i w razie czego je pokażesz.

    No tak, mowic nie musze, ale skoro zakupilem program dopiero w zeszlym
    roku to logicznym jest ze nie moglem prowadzic w nim ksiegowosci w
    2002 roku :) Natomiast co do pozostawienia papierowych ksiąg. Po
    wprowadzeniu mialem zamiar je zniszczyc bo zajmuja nieco miejsca,
    ciagle trzeba na nie uwazac, a wpisow w nich niewiele, gdyz taki byl
    profil mojej dzialalnosci ze faktur i rachunkow malo bylo. To jak?
    Mozna czy nie?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 4. Data: 2005-12-06 18:46:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > ciagle trzeba na nie uwazac, a wpisow w nich niewiele, gdyz taki byl
    > profil mojej dzialalnosci ze faktur i rachunkow malo bylo. To jak?

    W skrócie - nie. :) Przeczytaj rozporządzenie o prowadzeniu podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów i poszukaj co tam piszą o formie
    elektronicznej KPiR. :)

  • 5. Data: 2005-12-06 19:09:02
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:4395dadb$1@news.vogel.pl...
    > Natomiast co do pozostawienia papierowych ksiąg. Po
    > wprowadzeniu mialem zamiar je zniszczyc bo zajmuja nieco miejsca

    ROTFL:))))))

    szauek

  • 6. Data: 2005-12-06 19:20:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > ciagle trzeba na nie uwazac, a wpisow w nich niewiele, gdyz taki byl
    > profil mojej dzialalnosci ze faktur i rachunkow malo bylo. To jak?

    Teoretycznie nie powinienes niszczyc, bo obowiazkiem jest posiadac
    wersje papierowa. W praktyce, jesli masz mozliwosc natychmiastowego
    wydruku, to nie widze przeciwskazan aby wywalic wersje papierowe w
    kosmos. Ewentualna *kontrola skarbowa* nie spada raczej nigdy jak grom
    z jasnego nieba (poza szczegolnie pechowymi lub spektakularnymi
    przypadkami). Wiesz troszke wczesniej, ze bedzie.

    marekz

  • 7. Data: 2005-12-06 19:38:10
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL:))))))

    Nie rozumiem Twojego smiechu. Moje wpisy w miesiacu wygladaja
    przewaznie tak: 1-3 faktury plus koszty z 'kilometrowki'. Po co mam
    trzymac przez lata nascie lub dziesiąt ksiazek jesli moge wszystko
    zmiescic na kilkudziesieciu niewielkich wydrukowanych kartkach? Wpinam
    w segregator i juz. Moze mnie oswiecisz co tak Cie rozbawilo?

    tomek

  • 8. Data: 2005-12-06 20:44:35
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    > wiadomości news:4395dadb$1@news.vogel.pl...
    Wiesz troszke wczesniej, ze bedzie.

    I jak będziesz miał duzo czasu to ładnie wykaligrafujesz to co teraz
    wywalisz:)
    pozdrawiam ania

  • 9. Data: 2005-12-07 01:19:17
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    .

    > I jak będziesz miał duzo czasu to ładnie wykaligrafujesz to co teraz
    > wywalisz:)

    Wykaligrafuje albo wydrukuje. To ze ma byc wersja papierowa z
    logicznego punktu widzenia nie ma specjalnie widocznego sensu. Zapewne
    jednym z powodow przyjecia takiego rozwiazania, bylo uniemozliwienie
    notorycznego nabijania sie z kontrolerow, poprzez uzywanie szczegolnie
    trudnych w obsludze lub zlosliwie skonfigurowanych programow. :-)

    marekz

  • 10. Data: 2005-12-07 07:12:55
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

> [...]
    > ciagle trzeba na nie uwazac, a wpisow w nich niewiele, gdyz taki byl
    > profil mojej dzialalnosci ze faktur i rachunkow malo bylo. To jak?

    Moim zdaniem - nie. Jest (była) w przepisach uwaga, że stosując program
    komputerowy trzeba ten fakt (typ, rodzaj,) zgłosić w swoim US - nie wiem,
    czy obowiązuje nadal, ale urzędnicy bywają niereformowalni. Więc
    użytkowanie, a więc i wydruki, zaczynają sie od teminu zgłoszenia w US tego
    faktu. Taka ilość dokumentacji papierowej, jaką masz po dotychczasowej
    księgowości - to drobiazg - spakuj w jeden karton i niech leży w piwnicy i
    czeka na ew. kontrolę. Pewnie, że w miarę wolnego czasu można wklepać
    wszystko do komputera (przyda się dla treningu oprogramowania, też tak
    zrobiłem), ale nie ryzykowałbym wyrzucenia dawnych oryginalnych dokumentów
    księgowych przed upływem ustawowego czasu. Poza tym - część dokumentów
    lepiej trzymać wiecznie - są niespodzianki. gdy nagle trzeba udowodnić, że
    się nie było wielbłądem - wiem to z własnej praktyki, a także praktyki
    naszej byłej firmy rodzinnej od lat 50-tych ub. stulecia - kilkakrotnie
    zaskoczyliśmy urzędników posiadaniem papierów, których nie spodziewali się,
    że wciąż jeszcze mamy ... Ot, życie przedsiębiorcy w naszym kraju ...
    WSm