  • Data: 2004-09-17 11:55:43
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: ObiVan<s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    8...@A...portezjan.zabrze.pl...

    > Aparat nie osiąga zysków, partycypuje w cudzych - dokonuje
    redystrybucji
    > cudzego zysku. Jest to równoważne temu, gdyby Twój sąsiad
    przychodził do
    > Ciebie w dniu wypłaty i mówił: poproszę 3000,- złotych, bo..
    (cośtam).

> [...]
    oszacowania
    > - np. znaczna część księgowości ma jedynie na celu wygenerowanie
    > własciwej kwoty podatku - własciciel byłby w stanie niejednokrotnie
    > wyliczyc sobie wynik finansowy w programie komputerowym, na
    kartce czy w
    > arkuszu kalkulacyjnym. Do kosztu działania aparatu nie wlicza się
    opłat,
    > kosztów przelewów, kosztów utrzymania kont bankowych, kosztów
    druków,
    > kosztów zakupu interpretacji - zwróć uwage jaki nakład ma Gazeta
    Prawna
> [...]
    > rodzine i dzieci wystarczy mniej zabierać tym, którzy pracują?
    >
    > Jeszcze nigdy tak nie było, żeby sytem w którym państwo troszczy
    się o
    > tzw. społeczne kryteria podziału dochodu narodowego nie zakończył
    się
    > budowaniem obozów koncentracyjnych lub przynajmniej nie stanął na
    > krawędzi bankructwa.
    > Ustawodawca wbrew pozorom doskonale wie, co dobre - już ideowy
    ojciec
    > naszego establishmentu - Lenin - powtarzał za św. Pawłem: "kto nie

    Poglądy powyżej przedstawione przez Catbert są mi bardzo bliskie.
    Państwo (aparat urzędniczy) uzurpuje sobie prawo do redystrybucji
    dochodu wypracowanego przez obywateli, głosząc jednocześnie że
    zrobi to o wiele lepiej niżby to zrobili sami zainteresowani (podatnicy) -
    odnoszę się tutaj przede wszystkim do alternatywy:
    1. dochód rozliczany na wszystkich członków rodziny + odpowiednia
    kwota wolna, lub
    2. dotychczasowy system "pseudocharytatywny" skubiący podatników,
    a potem przydzielający (żałosne) zasiłki.
    aczkolwiek podobna sytuacja występuje w przypadku służby zdrowia
    czy szkolnictwa.
    Konkretny przykład:
    ile kosztuje miesięczne utrzymanie wychowanka domu dziecka - wg
    danych za 1994 r było to 1800 PLN/m-c (brak danych bieżących) ale i
    ta kwota jest powalająca która średnio zamożna rodzina wydaje tyle na
    własne dzieci???
    ile efektywnie z tych pieniędzy przeznaczanych jest na potrzeby
    dzieci??? a ile ginie po drodze w przepastnych kieszeniach
    urzędników???
    Dlatego też jestem zdecydowanie przeciw systemowi zasiłków,
    natomiast podatki powinny być rozliczane na całą rodzinę i tam
    pieniądze powinny zostawać.

    Pozdrawiam
    ObiVan

    -> http://usenet.pomocprawna.info