  • Data: 2005-06-04 13:50:46
    Temat: Re: Darowizna na cele mieszkaniowe dla dziecka
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Robert O. wrote:
    > Dzięki za informację.
    > Ta dobudowa do wspólnego budynku ma 30 m2, niestety nie jest wydzielona ze
    > wspólnej nieruchomości, mam jednak dokumenty /i zgodę współwłaścicieli/ na
    > ta dobudowę. W planie był jescze jeden mały pawilon, ale na razie nie mam
    > środków...
    Jeżeli to jest we wspólnej nieruchomości, to niczego w ten sposób nie
    zabezpieczasz dziecku. Pogadaj z prawnikiem w jaki sposób mu te 30 m2
    zabezpieczyć tylko dla niego.
    Nie wiem jaki jest stan prawny całości i co masz w swojch dokuemtach
    więc więcej nie jestem w stanie pomóc.

    > Jak teraz zgłosić tę darowiznę, by miała "moc prawną" ? Aktem notarialnym, a
    > potem do US ? ZUPEŁNIE JESTEM ZIELONY :(

    Musi byc aktem notarialnym, bo jest to nieruchomość. Wszysto załatwi
    notariusz, on również pobierze wszystkie należności i odprowadzi tam
    gdzie trzeba. Zadzwoń wcześniej do notariusza, umów się z nim co i jak,
    aby wzór umowy mógł przygotować wcześniej. Od razu dowiesz się też ile
    gotówki musisz przynieść.
    Ponieważ jest to nieruchomość wspólna, to przy podpisaniu aktu muszą być
    wszyscy właściciele nieruchomości.
    Ale wcześniej pogadaj z prawnikiem niech ci wyjaśni jaki jest stan
    prawny tych 30 m2.
    Notariusz sporządzi to co mu każecie i nie będzie dochodził czy to jest
    korzystne dla ciebie czy nie.