  • Data: 2010-03-25 21:24:45
    Temat: Re: Jak rozliczyc darowizne na budowe od rodzicow ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Mar 2010, Fantom wrote:

    > Tu nie chodzi o jakies problemy z rodzicami.

    Piotrk wyjaśnił, IMO bardzo dobrze wyjaśnił.
    Drobny kiks w próbie "naprawy" sytuacji może ją pogorszyć.
    Dlatego, o ile nie zawadzi abyś miał "własną ideę" co zrobic, czyli
    NAJPIERW sobie przygotował ścieżkę postępowania, z rozpisaniem np.
    co, kto i kiedy np. kupił na potrzeby budowy, to POTEM wypada IMVHO:
    - zweryfikować, czy doradca sam takie cóś wymyśli ;)
    - znajdzie dziury
    ...a jeśli "a & ~b", to dopilnuje żeby "papiery" grały.

    > Chodzi o to, jak mam sie stac w
    > 100% wlascicielem calosci (dzialki i domu). I rodzice mi w tym "pomoga".
    > Tylko zebyt zaraz sie nei okazalo, ze dzialka i "ich kawalek" domu jest tyle
    > warty, ze jakas darowizna czy cos bedzie mnie kosztowala dodoatkowo kupe kasy
    > (notariusz itp)

    O widzisz.
    Problemem notariusza wcale się nie zajmowałem :D (i tu uwaga - doradca
    podatkowy też może się nie zająć, bo "nie od tego jest"... trzeba by
    się spytać czy się orientuje)

    pzdr, Gotfryd