  • Data: 2009-01-10 11:50:13
    Temat: Re: ZUS z kilku dzialalnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Jan 2009, Bad Behaviour wrote:

    > Chodzi mi o to, że wg mnie nie ma przepisu, który zabraniałby mi prowadzić
    > kilka działalności

    s/kilka działalności/kilka rodzajów działalności/

    Co ciekawsze jest z tym niewielkie zamieszanie, bodaj w PIT (rocznym)
    pytają o te rodzaje.

    > pod kilkoma nazwami,

    Masz kilka nazwisk? ;)
    Na fakturze trzeba podawać dane PRZEDSIĘBIORCY.
    I to są dane OSOBY która prowadzi DG - wg Twojego opisu jednej osoby,
    więc nie mogą byc różne. Również "dowolnie wybrane określenie"
    *działalnosci* jest JEDNO.
    Nie, nie ma zakazu.
    Jest nakaz :D
    Spróbuj w obecności policji pojechać w lewo jezdnią, która ma
    oznakowanie "nakaz jazdy w prawo", to Ci wyjaśnią jak to działa :)

    To, że jeden przedsiębiorca prowadzi kilka PRZEDSIĘBIORSTW jest sprawą
    odrębną.
    Rozróżnienie między przedsiębiorstwem a przedsiębiorcą bywa przyczyną
    dość częstych nieporozumień.

    Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego tu:
    ...i tu:
    ...w art.55[1] (znaczy z małą jedynką u góry)

    > z kilkoma numerami kont bankowych,
    > pod różnymi stronami internetowymi, itp.

    Jak *przedsiębiorca* rozdzieli konta, strony i inne dobra oraz umowy
    między przedsiębiorstwa, to jego sprawa.

    Ale *działalność* prowadzi *przedsiębiorca* - i jest ona związana
    z *nim* (osobą!) a nie przedsiębiorstwami!

    pzdr, Gotfryd