    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: duzy przelew - darowizna
    Date: Fri, 25 Feb 2005 09:39:40 -0600

    mAro wrote:

    > Zwracam sie do Was z prosba o porade.

    nic nie rozumiem.

    > Potrzebujemy wziac kredyt hipoteczny na remont mieszkania. Mieszkanie
    > nalezy do mojej Cioci ktora ze wzgledu na wiek nie moze wziac
    > jakiegokolwiek kredytu.
    > Ustalilismy ze przepiszemy mieszkanie na mnie i Ja wezme kredyt. Tutaj
    > wszystko jest jasne. (darowizna, podatki itp.)

    no rozumiem.

    > Poniewaz kredyt na remot jest skomplikowany i trzeba sie spowiadac z 50%
    > wydatkow doradzono nam inna alternatywe:
    gdzie trzeba się spowiadać w banku? idź do innego banku.

    > Formalnie kupujemy na kredyt to mieszkanie za jakas tam kwote (1/4
    > rynkowej) oraz sysponujemy tymi pieniedzmi.
    Nie rozumiem.
    Kupujecie za 1/4 kwoty (jakiej kwoty, wartości? czego?) , czy też
    kupujecie za całą "kwotę", ale na początek chcecie dać 1/4 z własnych a
    3/4 z kredytu, po to, żeby wam własne zostały na remont i nie trzeba się
    było tłumaczyć skąd macie na remont. Gdzie tłumaczyć, po co ? komu?

    > Tutaj tez juz wszystko z google przeczytalem (musi byc wlascicielem 5
    > lat, US bedzie chcial 2% od rynkowej wartoscie nie transakcyjnej itp. itd.)

    Kto musi być właścicielem przez 5 lat? Ciocia? ty? i o co tu chodzi?

    > Teraz:
    > Co sie stane w momencie jak wplyna pieniadze na konto bylego wlasciciela ?
    Skąd wpłyną? kto wpłaci ? za co ? ty tą 1/4, czy bank ten kredyt?

    > 1. Czy US przyczepi sie jak przelane zostana na moje konto czy tez
    > lepiej zostac pelnomocnikiem konta wlasciciela ?
    Skoro ty bierzesz kredyt, to na twoje, dlaczgo na cioci?

    > 2. moze lepiej wziasc kase w gotowce i wplacic w gotowce (bedzie wesele
    > - prezenty)
    > 3. moze w ogole sie nie przejmowac ?
    > 4. bedziemy chcieli kupic w Rzeszy samochod (20K) czy tutaj tez uwazac
    > na US ??
    W razie kontroli z US, US będzie sprawdzał wszystkie twoje dochody, a w
    sczególności czy coś jeszcze w ostatnim czasie nie kupiłeś kosztownego,
    ale w ogóle nie rozumiem po co to wspominasz.

    > 5. bedziemy chcieli ta tania kase w czesci zainwestowac (w razie jak np.
    > stracimy prace) - czy tutaj tez US bedzie pytal ??
    >
    > Ogolnie w googlach znalazlem tylko problemy z darowizna gotowki za ktore
    > ktos kupuje mieszkanie a US pyta za co. Co z gotowka na inne cele ??

    Wiesz, co usiadź jeszcze raz i napisz normalnie po polskiemu, kto ma ile
    pieniedzy i komu będą przelewane, używając słów ja, ciocia, bank
    bo jak piszysz my, właściciel to nic z tego nie wiadomo. bo kto to jest
    my? ty z żoną, czy ty z ciocią i o którego właściciela ci chodzi ciocie,
    ciebie, czy coś jeszcze innego.