  • Data: 2009-02-26 22:06:16
    Temat: Re: faktura dla firmy we Włoszech - w jakiej walucie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    crazy bejbi pisze:
    > Witam,
    >
    > mam zlecenie dla firmy w Anglii na stronę internetową. Wstępnie
    > umówiliśmy się na kwotę w złotówkach.
    >
    > Musze wystawić fakturę VAT stąd dwa pytania:
    >
    > 1. czy mogę mu po prostu wystawić w PLN czy musze np. w Euro ?

    Możesz w zł.

    > 2. doczytałem, że usługi elektroniczne jak projektowanie stron www jest
    > określone jako vat typu NP - czyli wystawiam kwotę netto i vat typu NP a
    > vat rozlicza nabywca u siebie ?

    Tu masz listę usług, co do których możesz zastosować "trik" z vatem NP:

    4. Przepis ust. 3 stosuje się do usług:

    1) sprzedaży praw lub udzielania licencji i sublicencji, przeniesienia
    lub cesji praw autorskich, patentów, praw do znaków fabrycznych,
    handlowych, oddania do używania wspólnego znaku towarowego albo
    wspólnego znaku towarowego gwarancyjnego, albo innych pokrewnych praw;

    2) reklamy;

    3) doradczych, inżynierskich, prawniczych, księgowych oraz usług
    podobnych do tych usług, w tym w szczególności:

    a) usług doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1),

    b) usług doradztwa w zakresie oprogramowania (PKWiU 72.2),

    c) usług prawniczych, rachunkowo-księgowych, badania rynków i opinii
    publicznej, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i
    zarządzania (PKWiU 74.1),

    d) usług architektonicznych i inżynierskich (PKWiU 74.2) - z
    zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1,

    e) usług w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 74.3);

    3a) usług przetwarzania danych, dostarczania informacji oraz usług
    tłumaczeń;

    4) bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych łącznie z reasekuracją, z
    wyjątkiem wynajmu sejfów przez banki;

    5) dostarczania (oddelegowania) personelu;

    6) wynajmu, dzierżawy lub innych o podobnym charakterze, których
    przedmiotem są rzeczy ruchome, z wyjątkiem środków transportu;

    7) telekomunikacyjnych;

    8) nadawczych radiowych i telewizyjnych;

    9) elektronicznych;

    10) polegających na zobowiązaniu się do powstrzymania się od dokonania
    czynności lub posługiwania się prawem, o których mowa w pkt 1-9 i 11;

    11) agentów, pośredników działających w imieniu i na rzecz innej osoby,
    jeżeli uczestniczą w zapewnieniu świadczenia usług, o których mowa w pkt
    1-10;

    12) polegających na zapewnieniu dostępu do systemów gazowych lub
    elektroenergetycznych;

    13) przesyłowych:

    a) gazu w systemie gazowym,

    b) energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym;

    14) bezpośrednio związanych z usługami, o których mowa w pkt 12 i 13.

    --
    Liwiusz