  • Data: 2004-04-24 20:29:49
    Temat: Re: renta rodzinna (KRUS) a zaliczka podatku
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Użytkownik "Krzysiek Sikora" <q...@U...poczta.TO.fm> napisał w
    wiadomości news:xn0dheqdfai7yk003@news.gazeta.pl...
    > Witam !
    >
    > w roku 2003 pobieralem rente rodzinna (KRUS). Otrzymalem PIT 11A, na
    > ktorym to zaliczka pobrana na podatek(pole 34) wynosi ok 3.18% dochodu,
    > jest takze skladka na ubezp. zdrowotne (33) stanowiaca 0.69% dochodu.
    >
    > Rozliczajac wiec te rente na PIT 37 (umowa o prace + umowa o dzielo)
    > nie widze innej mozliwosci, jak odprowadzic kwote brakujaca do 19%
    > podatku z dochodu z tejze renty.
    >
    > Czy o czyms nie wiem, o czyms zapomnialem ?

    Być może zarówno KRUS, jak i pracodawca uwzględnili ulgę podatkową (44,17
    x 12 = 530,08 zł) i dlatego podatek należny jest mniejszy od
    odprowadzonego (ulgę uwzględnia się tylko 1 raz).
    Przy rencie zawsze uwzględnia się ulgę podatkową. Dlatego rencista,
    zatrudniony na umowę o pracę powinien zgłosić pracodawcy, że pobiera
    rentę. Wówczas pracodawca nie pomniejszyłby zaliczki na podatek dochodowy
    o ulgę podatkową.
    Przy dochodzie do 37024 zł podatek wynosi 19% dochodu minus 530,08 zł. Od
    podatku można odliczyć 7,75% składki ubezpieczenia zdrowotnego.
    Niedopłata podatku nie powstała przy rencie tylko prawdopodobnie przy
    wypłacie wynagrodzenia za pracę.
    Wypełniaj PIT według instrukcji.

    Pozdrawiam

    wa